Förbjudna Rubriker

Det finns nyheter och rubriker som jag väljer att kalla för "Förbjudna Rubriker". Inte för att de handlar om något förbjudet, utan helt enkelt för att det handlar om ämnen som väldigt, väldigt många gillar att läsa om - inklusive mig såklart! - ämnen som journalisterna garanterat älskar att skriva om - eftersom alla älskar att läsa om det! - men ämnen som också berör en människas privatliv och som nog oftast inte är rolig från deras sida att ha all over the press. Men, vi älskar att läsa om dem, och idag tänkte även jag kommentera några av dessa nyheter.

För det första, nästan en hel vecka efter är jag, men trots det så har blåsvädret inte lugnat ner sig för fem öre. Prinsessan Madeleine är inte längre förlovad. I know, big news! Men snälla, hon flydde till New York men lyckades inte komma undan paparazzin och pressen. Tidningarna är som galna, och luskar ut varenda liten detalj som går att luska ut, och lite till. I söndags när jag tog tåget hem från Uppsala så köpte jag en Aftonbladet för att roa mig på vägen. Fram till sida 18 så var det uppslag på uppslag allt om prinsessans f.d. förlovning, kille, killes one night stand och hennes nuvarande resa till NY.

Det känns lite som I get it! You can stop now! Visst är jag väldigt royal och så, väldigt mycket för kungahuset. Jag gillar att det är en stor grej med kungabröllop och kungahuset. Jag tycker det är coolt! Och åker man till exempelvis USA och säger att man bor i ett land som har en kung och en drottning så går de i taket för att de tycker det är så häftigt! Och det är det! Men man borde väna om också deras privatliv. Så snälla, lämna prinsessan ifred i NY och låt henne få vila upp sig så kanske hon är fit for fight igen lagom till hennes systers bröllop.
Vill ni läsa mer, gå in på Aftonbladet.se och rota bland alla miljoners artiklar de skrivit, t.ex. denna;
http://www.aftonbladet.se/brollopet/article7020041.ab


Fråga inte varför jag publicerade den dåligaste bilden jag kunde hitta, men visst är hon vacker vår prinsessa!

Vi är inte klara med "Förbjudna Rubriker", eller skvaller som alla andra kallar det..., det finns en ny, fräsch rubrik som (thank god!) inte har fått så mycket plats i media. Fick till och med leta lite på aftonbladet.se för att hitta den feta texten.

Eddie kommer ut som gay

Hörde det faktiskt på radion idag för första gången. Han och Rabih var gäster i Rix MorronZoo som jag lyssnade på, och då sa de det. Eller tja, naturligtvis så var det ju QX som fick den "exklusiva" intervjun, who else liksom? Men faktiskt, I wasn't surprised. Såg honom aldrig i Idol då jag var i USA hela årets Idol-period och det enda jag så var the final Final! Den mellan Erik och Calle. Men spela roll. Såg honom i Förkväll för någon vecka sedan då dessa två killar var gäster där. Eller tja, de är ju ett pojkband men minns inte namnet på det... (Har börjat gilla att kika på det programmet på eftermiddagarna, ganska trevligt faktiskt!)

Programledarna ställde i alla fall frågan hur vida deras civilstatus såg ut. Rabih svarade kort och gott att han var singel och Eddie att han var sambo, and that's it! De lämnade ämnet och jag bara kände på mig att han var bög. I just knew. Egentligen skiter jag i en människas läggning, men jag är jädrigt nyfiken och en människa med stort kontrollbehov, så jag sökte lite på nätet. Men nope, ingenting om någon potentiell pojkvän eller flickvän - nothing about him.

Idag har han dock kommit ut som känd person. Alla hans nära vänner och familj har vetat i många år och han har pojkvän sedan flera år tillbaka. Han säger precis som min kära Adam Lambert att han först ville bli artist, because that is who he is, och sedan dela med sig av en del av sitt privatliv. It's not who he is, it's who he loves. Just get it!
Läs artiklarna om Eddie här;
http://www.qx.se/13954/eddie-jag-har-alltid-levt-oppet
http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/article7036992.ab

Sorry för min lilla utdragning där, två stycken upp. Det jag ville komma fram till var att nej, man kan inte se på en människa vad de har för läggning, dock talas det om en "Gaydar". Jag måste nog ha en sådan tror jag, visst slår den fel ibland, men jag har rätt alldeles för ofta för att inte äga en sådan.


Men visst är han jädrigt het! Och ja, sjunga kan han också =)

Känner att det här inlägget blev mycket flamsigare än vad jag hade tänkt från början, men nu ska jag i alla fall krypa i säng om ni ville veta. Hörs någon annan dag!

Puss o Kram
Lina Lilja


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0