Mina Tankar Idag Går Till

Mina tankar idag går till Polen. En hemsk tragedi har tagit bland annat Polens president och hans hustru men även andra högt uppsatta regeringsmän. Antalet omkomna varierar från ca. 80 upp till hela 132 personer, men enligt senaste uppdateringen på Aftonbladets hemsida så ska det varit 96 personer på planet, som alla omkom.

Det är alltid fruktansvärt när plan kraschar och människor omkommer, men när det dessutom är en man som styr ett helt land så skakas världen extra mycket. Vi hoppas att Polen lyckas samla sig och lösa situationen, men jag sörjer med landet. Det är en chock, framför allt när inte bara presidenten omkommer utan också andra viktiga personer. Jag håller tummarna för att allt ska gå vägen med landet som redan innan var ganska ostadigt.

För mer detaljer om kraschen läs artikeln på Aftonbladet.se
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6929707.ab

Puss o Kram
Lina Lilja

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0