Burning Man

Är det någon som någonsin varit på den festivalen? Som besökt staden som byggs upp mitt ute i Nevadas öken och bara lever en gång om året? Jag har aldrig varit där men jag vill verkligen verkligen åka någon gång.


På hemsidan står "att försöka förklara vad Burning Man är för någon som aldrig varit där är som att försöka förklara hur en specifik färg ser ut för en blind", och det förstår jag. Jag har läst artiklar, jag har hört folk prata om den, men jag tänker inte nöja mig förrän jag har varit där. Det är en sex dagar lång festival med ca 45 000 besökare, första året festivalen hölls var 1986.

Det är en stad utan normer, där kostymer är en viktig del av upplevelsen och allt handlar om att uttrycka sig själv och individuell frihet. Ingenting är förbjudet eller fult. När jag berättade för min mamma att jag ville åka dit rynkade hon ögonbrynen och sa "förhoppningsvis har du fått mer vett i skallen tills dess", för mig låter istället staden som himlen på jorden. Jag planerar att åka dit första gången om två år. När tänker du åka dit?

Mer info;
http://www.burningman.com/

Puss o Kram
Lina Lilja

Kommentarer
Postat av: rock n roll mamma

vad häftig festival! dit ska du absolut åka o hoppas du inte fått mer vett i huvudet (som din mamma sa) på 2 år!!! ha så skoj!

2010-08-10 @ 12:11:17
URL: http://emis.myshowroom.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0