Dödshjälp!

Något som under många års tid har varit en stor debatt är hurvida Sverige ska erbjuda dödshjälp eller inte. Hurvida man ska stänga av livsuppbehållande maskiner om patienter ber om det. Jag är väldigt för det och har alltid varit!

För ett par veckor sedan skrev en kvinna ett brev till socialstyrelsen för att hon ville få dödshjälp. Det hela blev stort och känt i hela Sverige, ingen kan väl ha missat det! Här kan ni läsa artikeln om ni vill;
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6804459.ab


Hon har alltså suttit i respirator i 26 år(!!) och orkar nu inte längre. Hon har kunnat, med hjälp av en elrullstol, levt ett näst intill normalt liv fram tills för ett tag sedan då hon blev sämre. Nu kan hon inte göra annat än ligga på britsen i lägenheten. Jag skulle också vilja dö! Jag skulle ha viljat dött för länge sedan! Jag anser att hon borde få dödshjälp, jag menar är inte det mer humanistiskt än att lämna henne att ruttna i en säng, något som kan ta många år!

Nej, jag står på kvinnans sida och vädjar till Sverige att de ska få låta henne dö. Det är hennes val, och jag tror att det egentligen är det bästa allternativet. Det finns inget annat de kan göra! Så snälla, snälla Sverige, stäng av respiratorn!

Puss o Kram
Lina Lilja

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0