Fel Män!

Kom hem mycket senare än beräknat idag, men dagen blev också betydligt bättre än beräknat. Åkte först till min gamla högstadieskola där syrran mötte mig och hjälpte mig sätta upp affischer. Åkte vidare till stan och satte upp ett par till och gick sedan till kyrkan. Är alldeles för sällan där men gick in en stund i alla fall och bad för en vän som har en hjärntumör + lungcancer som sprider sig och som ska opereras på måndag.

Gick vidare till hunden som jag hade mycket roligt med. Vi busade massor i snön! Därefter lunch med papsen, hämtade ut en ny iPhone (yey!) och åkte därefter till Valbo för lite julshopping. Är mycket nöjd med mina köp, men än får ni inte höra vad det är!!

Åkte tillbaka till stan och när jag kliver av bussen så hamnar jag mitt uppe i en full (hög?) mans framfart. Han var på massa människor, bland annat mig, och sa massa obehagligheter. Gick världens omväg mot pappas kontor för att få av mig honom, vilket jag lyckades med, och går sedan mot pappas jobb. En bit där man går är ganska mörk och med väldigt lite trafik. Det är två vägar som går åt samma håll, men med en å emellan. Ser mannen på andra sidan ån och hör honom fortsätta vara obehaglig. Tar upp mobilen, redo att ringa polisen, men eftersom han ännu inte gjort något olagligt, mig vetandes, så väntade jag lite. För att komma till pappas jobb så måste jag korsa ån, så jag börjar gå över bron. Inser då att jag kommer komma fram till andra sidan samtidigt som gubben kommer att vara där. "FUCK" Framför mig går tre män i ca. 30-35 års åldern och jag tänker att jag följer efter dem tillbaka mot stan där det blir lite mer folk. I värsta fall får jag springa fram till dem och försöka få dem att göra mig sällskap.

När männen kommer över ån så ropar gubben på dem "Här kommer tre unga män! Er kan jag slå ner! Bla... Bla.. Bla..." Minns inte exakt vad han sa efter det, men han började i alla fall snacka om att slå ner dem och så. Männen börjar gå fram till honom och den ena tar ton;
"Du, du borde nog lugna ner dig lite! Det är tre poliser du talar med!" Ni skulle sett hur rädd gubben blev!!! Han höll upp händerna ovanför huvudet och tog två snabba steg bakåt. Männen gick fram och pratade lite med honom, och jag fortsatte mot pappas jobb, småskrattandes. Männen lämnade gubben efter bara någon minut, och han var då betydligt lugnare. Snacka om att packla på fel män!! Haha x)



Eftersom de tre männen kom från polishuset så skulle jag gissa på att de var poliser som precis slutat för dagen. En sak är dock säker, hade inte de varit där så hade JAG varit den som var screwed!!

Åkte i alla fall med pappa och handlade efter det och nu har jag en lugn hemmakväll ENSAM!!! Så SJUKT skönt!! Jag, Idol, Chips, Godis och Läsk är det som gäller, heeeeeeela kvällen! Morsan o farsan är på fest och syrran hos killen. Kanske borde börja med att äta middag förresten... Eller så gör jag det framför Idol om en kvart!!

Jaja, hörs väl kanske senare!

Puss o Kram
Lina Lilja

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0