Nobelpris

Vi är mitt uppe i tillkännagivningen av årets Nobelpristagare. Idag ska Nobels Fredspris tillkännages, i mina ögon det finaste Nobelpriset man kan få. Förra året fick Obama priset, och jag minns tydligt när vi fick reda på det. Jag satt på lektion i USA, och min lärare knäppte på tv:n. Hon var en av de få i området där jag var i alla fall, som tyckte om Obama, och även jag är ett stort fan av honom, så vi blev jätteglada när vi fick reda på det. Dessutom, så konstaterade hon ju att "Nobel är ju från Sverige! Det är ett svenskt pris!" Japp, det är det, och är man ensam svensk i ett område där det kryllar av amerikaner så är man ganska överlycklig och tycker att det är ganska coolt när något kommer från lilla landet mitt i ingenstans - Sverige.



Så tro mig när jag säger att jag skrek rätt ut varje gång jag såg Malin Åkerman i en film, såg reklam om Mamma Mia, hörde Abba-musik eller något i den stilen. För att vara så väldigt litet så hävdar sig Sverige sjukt bra i Sverige måste jag säga!


Malin måste vara en av de vackraste människorna som någonsin vandrat på denna jord!

Vill ni följa allt om Nobelpriset, gör det på aftonbladet.se här;
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article7920054.ab

Puss o Kram
Lina Lilja


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0