Centerpartiet - Riksdagens Gröna Röst

Igår när jag stod i Centertältet innan själv allsången dragit igång kom det fram en man och började prata med mig. Han berättade att han varit lärare i många år, men nu forskade i miljöteknik. Det var mycket intressant att prata med honom som verkligen var insatt och påläst inom miljöområdet. Centerpartiet går ju ut med att vara Alliansens gröna röst, så nu var det dags att få reda på svaret - stämde det eller gick vi runt och ljög?

Nejdå, berättade han. Centerpartiet är mycket riktigt Alliansens gröna röst. Faktum är, sa han, att Centerpartiet är det parti av de alla som enligt honom har bäst miljöpolitik, då även Miljöpartiet inräknat. Han berättade också att han skulle rösta på Centern, inte enbart tack vare den bra miljöpolitiken, men mycket tack vare den.

För mig kändes det mycket skönt och roligt att höra! Det var en mycket intressant man med ett mycket intressant jobb. Det kändes verkligen som en bekräftelse!

För er som vill se bilder från gårdagen gå in här;
http://www.flickr.com/photos/centerpartiet/sets/72157624730837959/

Där finns hur mycket bilder som helst! Tyvärr ingen på mig, dock ser man mitt hår och ansikte i bakgrunden på vissa bilder (kul att vara en bakgrundsfigur...). Det syns verkligen hur kul det var igår, och jag håller tummarna att det går lika bra för turnén de två kvarvarande dagarna!

Puss o Kram
Lina Lilja

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0