Relationer

Det finns en kille som åker samma buss som mig, och har gjort i flera år. Jag har ingen aning om vem människan är, hur gammal han är, vad han gör eller vad han heter, men jag ser honom nästan varje dag. Sånt får min hjärna att gå igång, denna gång så vandrar tankarna till relationer. Vad är en relation egentligen?



En relation behöver ju inte vara en kärleksrelation, utan jag har ju en relation även med den killen som jag ser varje dag men aldrig pratar med. Jag har en relation till alla människor jag möter, även om relationerna ser väldigt olika ut. Jag har även en typ av relation till dig - du som läser detta.

Det är intressant det här tycker jag, med människor, hur man uppfattar saker och ting och hur man beter sig mot varandra. Det är intressant hur olika relation skapas, byggs upp och rivs ner. Hur man behandlar människor så olika beroende på vilken typ av relation man har med varandra. Borde inte alla vara värda en lika behandling - oavsett vad?



Puss o Kram
Lina Lilja


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0