Vart är jag vad gör jag?

Min hjärna vill inte riktigt hänga med. Igår var det flera gånger som jag mitt i en mening fick avbryta mig själv, för jag tappade helt bort vad jag sa, och vart jag ville komma. När jag klev på bussen tog jag upp bankkortet istället för busskortet och jag höll på att kliva av på fel busshållplats. Jag kan fortsätta i all oändlighet, men kort konstaterat - mitt huvud hänger inte riktigt med...

Gårdagen var underlig. Större delen av lektionerna handlade om att diskutera valresultatet, vad som skulle hända nu, titta på presskonferenser och följa aftonbladets valchatt. Tankarna snurrar och gång på gång kommer frågan; Vad händer nu?



När jag kom hem såg jag i alla fall att jag fått böckerna jag beställt från CDON. Blondinbellas "Egoboost" och Federleys "Bara Jag". Förstnämnda fick vänta men sistnämnda slog jag upp på en gång och började läsa. Redan i tackorden förstod jag att jag skulle älska boken, och nu när jag nästan läst halva så kan jag konstatera att jag gör det. Dessutom så klingar sista stycket på tacksidan starkt;

"Sist vill jag tacka alla de i Sverige som vågar vara sig själva. På radion hör vi ständigt låtar om hur vi ska vara oss själva och våga stå för de vi är. Tyvärr är det få som verkligen vågar det men till alla er som orkar vill jag rikta ett tack. Ni gör världen så mycket bättre genom att ni är de ni är. Låt ingen få bryta ner er ni vackraste av blommor."



Det är vackra ord, framför allt när de kommer från en man som Fredrick. När jag såg honom i TV4 igår, när han säger med en axelryckning att "Nu är det tredje gången denna mandatperiod som jag blivit nerslagen, jag är inte rädd, vi får inte låta ondskan vinna" så ser man vilken stark och otrolig människa han är. Jag tror personligen inte att det är bara en axelryckning, men att fortsätta vara så stark och verkligen stå för vem han är och det han tror på... Nej, Fredrick Federley är en man jag alltid kommer att se upp till.


Appropå SD, som inlägget egentligen skulle handla om, eller något, så såg jag bilder från Sergelstorg igår. Typ 10 000 pers BARA I STOCKHOLM och många fler tusen på andra platser runt om i Sverige i protest mot rasisterna i Riksdagen. Vart fanns dem innan valet? Varför gjordes inte det här innan valet? OCH VEM FAN VAR DET SOM RÖSTADE IN DE JÄVLARNA????



Nej, humöret är inte på topp och huvudet är inte riktigt med så som det borde och brukar. Snart börjar matten, i eftermiddag samhällskunskap, därefter stallet och rida tre hästar. Ikväll kommer mormor och stannar i en vecka, det ska bli kul! Dock vill jag helst bara krypa ihop i fosterställning och vagga fram och tillbaka i ett hörn just nu. Jag trodde världen hade lärt sig efter förintelsen, men nu verkar det som att det börjar bli dags att förbereda sig på en ny.

Puss o Kram
Lina Lilja

Kommentarer
Postat av: bloglovinbyten-ja

Ett ord: Katastrofval!

2010-09-21 @ 17:49:19
URL: http://tvminnen.blogg.se/
Postat av: Lotten Kalenius

Lyssna på Federley nu och var STARK! Och ha förtroende för den Alliansregering som trots allt blev omvald (yay!), som kommer ha kompetens nog att analysera läget och hantera SD på rätt sätt. Under tiden så får vi göra VÅRT bästa för att lyckas än bättre i nästa val.

Älskar serien! Var hittade du den? Får jag stjäla den till min blogg?? :) Ska också köpa Federleys bok så fort CSN kommit, tror jag.

2010-09-21 @ 21:20:43
URL: http://lottenkalenius.blogspot.com
Postat av: Lina Lilja

Serien har jag snott från en annan blogg;

http://finest.se/willesvarld och du får mer än gärna sprida den vidare!



Och jag rekommenderar verkligen boken - läs den! =)

Kram

2010-09-22 @ 09:13:53
URL: http://linalilja.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0