Alkohol

Det där med alkohol....... Jag dricker inte, jag har aldrig druckit sprit, jag har aldrig varit full, aldrig aldrig någonsin. Har smakat öl (äckligt), cider (visserligen gott, men alkoholfritt smakar minst lika bra) och vin kan jag ta en mun av mina föräldrar då och då för att smaka. Just vin tycker jag är intressant, gillar liksom hela den kulturen, men annars har jag aldrig fattat det här med alkohol och har aldrig känt ett behov av att dricka eller bli full.



Jag är väldigt stolt över mitt val att vara nykter, jag är stolt över att jag inte dricker OCH jag är stolt över att jag aldrig varit på krogen! Jag är otroligt stark i mig själv och faller inte för grupptryck (jag gör snarare tvärt om bara för att vara rebellisk), men det är inte utan att jag har tyckt det varit jobbigt i perioder. Jag ska inte ljuga, i den åldern jag är hamnar man väldigt mycket utanför om man inte dricker. Personligen i alla fall tycker jag inte att det är jätteroligt att sitta nykter på fest bland massa fulla människor, sen tycker jag visserligen att fulla människor är ganska obehagliga också.


 

Som imorgon, då tänkte några kompisar gå och grilla i parken och frågade om jag skulle med. Det första jag sa (som alltid) var att jag tänker inte dricka, och det var väl fine tyckte de. Jag tror aldrig att de skulle tvinga mig till att dricka heller, men jag vill vara rak på sak från början. Nu blev inte detta av, men skulle det blivit av hade jag nog inte följt med trots allt, just för att jag ser inget nöje i att sitta omringad av fulla människor.



Sen ska jag vara brutalt ärlig, jag ÄR rädd för att om jag går på fest så kommer jag tillslut ryckas med och även jag ta en drink för att alla andra gör det. Jag tror inte det kommer hända, dessutom så har det inte ens varit i närheten av att hända på de fester jag varit på, men det är ändå ytterliggare en anledning till varför jag inte gillar att omringas av alkohol.



Jag har helt enkelt aldrig förstått mig på det där med alkohol. Med det sagt så vill jag också säga att folk får dricka hur mycket de vill, det bryr inte jag mig om, så länge de inte lägger sig i att jag är nykter (eller att det blir skadligt). Så, summa sumarum, fortsätt drick ni, men jag kommer inte att joina er!

Puss o Kram
Lina Lilja

Kommentarer
Postat av: Lisen

Håller med dig i din alkoholsyn;)

Jag drack absolut ingenting, inte ens cider, på rena principiella grunder när jag var mellan 12-17 år. Är först senaste månaden jag börjat dricka lite, för jag litar på mig själv och det räcker för mig. Ser heller inte riktigt det fina i att bli berusad och raglande, men det kan däremot vara underhållande att betrakta;) (när det inte går överstyr)

<3

2011-04-29 @ 16:05:14
URL: http://knafve.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0