Like A Daytime Soap

En kompis sa till mig för någon dag sedan att mitt liv var som en tv-såpa, och ja, just nu är det verkligen så. Helt galet! Tänker inte ens försöka börja berätta om allt som hänt på senaste tiden, men däremot tänkte jag ta ett exempel genom att berätta vad som de precis efter förra blogginlägget - så ni fattar principen liksom...



Skulle ta bussen till tandläkaren, bestämmer mig för buss nr. 11 som går 13.20 så jag har god tid på mig (skulle vara där 14.00). Går till stan, hoppar på bussen, tittar på klockan och inser att den var lite tidig.... Och sen att den går åt fel håll! Jag hade fasen hoppat på linje 14 ju! Helvete.... Hoppar av på närmsta busshållplats och springer genom ett bostadsområde till en busshållplats som linje 11 går förbi, och ser bussen susa förbi när jag är 50 meter från busshållplatsen. FUCK!! Springer tillbaka till stan, för att se den andra linjen som går åt typ samma håll åka förbi när jag är 100 meter ifrån hållplatsen. HELVETE IGEN!!! 15 minuter kvar till nästa buss åt tandläkarens håll går! Sätter mig vid busshållplatsen och ber till Gud att jag ska hinna i tid. Vid busshållplatsen sitter också en väldigt pratglad gubbe, hemlös, full och kedjerökande. Efter 15 minuters passiv rökning sitter jag, väldigt illamående, på bussen.



Så där sitter jag, med kväljningar och försöker att inte spy, på väg till tandläkaren. Tror ni inte bomjävlarna går ner vid järnvägsövergången?! Joho! Checkar till slut in hos tandläkaren, andfådd och illamående, 13.58. Jag hann! Och det gick bra också, dock är det mer eller mindre flytande mat som gäller i en vecka framöver....



Så det är lite så mitt liv ser ut, som en dålig såpa. Fast det händer mycket mer. Och mycket värre - och bättre! - saker. Bokstavligen på liv och död.... Så kan det vara! Nu ska jag iväg till hälsocentralen och ta något prov, sen får vi se vart jag ska ta vägen innan jag hamnar i stallet för ridlektion klockan sex och sen kommer jag väl däcka framför idolfinalen som naturligtvis ska ses. Go Robin! :)

Puss o Kram
Lina Lilja

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0