Nobel 2011 - Klänningarna

Satt självklart och tittade på nobelfesten igår, och roligast är ju så klart alla fina klänningar! Så himla fina!! Tänkte lyfta några som jag tyckte speciellt mycket om här.


Här ser ni Carl Bildt med frugan Anna Maria Corazza Bildt som jag tycker har en jättefin klänning på sig! Det är en vågad outfit som få skulle lyckas bära upp, men det funkar verkligen!


Här ser vi kulturminister Lena Adelsohn Liljeroth i en annorlunda men mycket modern och superfin klänning! På något sätt känns det som att gå tillbaka till 1700-talet och dess korsetter, men på ett mycket modernt sätt. Gillar hur det blir en maskulint feminin känsla. Ah, det finns så mycket jag gillar med den här klänningen!!


Pinsamt nog vet jag inte vem det här är, och jag hittade heller ingen bra bild på henne utan det här är en screencap från SVT. Hursom så älskar jag den här klänningen! Det är en enkel, svart klänning men med en överdel som gör den mycket intressant. Jättefin!


Filippa Reinfeldt är en kvinna som aldrig gör en besviken! Att hon återanvänder en klänning från tidigare år gör ingenting alls tycker jag, för den är verkligen superfin och jag förstår precis varför hon vill använda den igen!! Färgen passar hennes hudfärg så himla bra, skurningen är perfekt och håret är jättefint uppsatt. Tumme upp, igen!, Filippa!!


Kronprinsessan Victoria hade en jättefin blå, glittrig klänning med trekvartsärm på sig. Den framhävde verkligen magen, något jag tycker är himla fint. Håret var vackert uppsatt och diademet älskar jag! Fullträff Vickan!

Så tänkte jag avsluta med några klänningar som jag inte tyckte riktigt lika mycket om...


Det gör ont att säga det här om sin egen partiledare, Annie Lööf, men tyvärr, det här funkade verkligen inte. Såg intervjun med henne när de stod utanför i kylan, och tänkte då på hur vacker hon var. För sminket är jättefint och håret är supervackert uppsatt! Men så tar hon av sig jackan och det blir en total flopp... Klänningens färger passar henne inte alls, jag är tveksam till att det skulle passa någon faktiskt, och skurningen är otroligt tantig. Annie har en sådan himla fin figur, varför sätter hon på sig något sådant?! Nej, tumme ner Annie. (Men plus i kanten för stilig make ;))


Drottning Silvia återanvände även hon klänningen från tidigare år, men jag är tveksam... Skurningen på klänningen tycker jag är jättefin, men mönstret och färgen kändes fel. Den är alldeles för blek för drottningens ljusa hy, tycker inte det funkar alls...


Avslutningsvis har vi prinsessan Christina, vars klänning tycker jag är gjord i ett jättefint tyg, men den är verkligen inte smikrande på prinsessan. Det är en vacker klänning i tanken, men den passar inte alls hennes figur. Fin klänning, men fel modell.

Det var vad jag hade att säga om gårdagens klänningar. Vad tycker ni? Vilka hamnar på era bäst/värst klädda listor?

Puss o Kram
Lina Lilja

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0