Melodifestivalen avsnitt 1

Jag är ett STORT schlagerfan och ska naturligtvis utvärdera gårdagskvällen grundligt, trots att jag borde plugga....

1. Dilba - Try Again
Helt okej, inget stort fan av henne direkt. Kläderna var okej, lite rymdkänsla sådär. Inte värdelöst, inte bra. Låten var... Sådär.

2. Swingfly - Me and My Drum
Inte min musiksmak, för fem öre. Lite för töntigt, lite för barnsligt för min smak. Favoritdelen var den rödhåriga tjejen, älskade hennes röst och hon var dessutom grymt snygg! Annars. Inte värdelöst, inte bra.

3. Jenny Silver - Something in Your Eyes
Tyckte inte alls om henne förra året, måste säga att hon var betydligt mycket bättre i år dock! Men bra? Nej. Värdelöst? Nää...

4. Jonas Mattson - On My Own
Var lite förväntansfull på denne mannen, för att se vad han kunde komma med, men nääää... Inte bra, inte värdelös. Bra röst dock.

5. Le Kid - Oh My God
Katy Perry inspirerat upp över öronen! Dock är Katy TUSEN gånger BÄTTRE!!! Inte värdelöst, men DEFINITIVT inte bra! Jag erkänner dock, lite smågulligt var det.

6. Rasmus Viberg - Social Butterfly
Helt okej faktiskt. Låten var lite klassisk melodifestival sådär, lite Alexander Rybak. Ganska bra. Men vad var det där med att se ut som Karlsson på Taket? Var livrädd för honom när jag var liten, så nej, ingen hit direkt. Men värdelöst? Nej.

7. Pernilla Andersson - Desperados
Ganska bra låt faktiskt. Att den är på svenska är ju såklart en nackdel dock... Lite väl mycket rött på scenen kanske, men annars helt okej.

8. Danny - In the Club
DANNYYYYY!!! Jag hade SJUKT stora förväntningar på denna mannen redan innan, och efter ett ganska värdelöst startfält så var han den enda kvar att rädda kvällen! So how did he do? HAN VAR AWESOME!!! Why? Jo, let me tell you! Låten i sig är inte den bästa, med handen på hjärtat, även om jag i skrivande stund sitter och lyssnar på den om och om igen på youtube (gäller att passa på innan SVT plockar bort den). Däremot så har han lärt sig av sina kollegor, och man kunde se många olika influencer. Att det var Micheal Jackson inspirerat tror jag nog att vi alla kunde se, men mer då? Jo, det syns att han har tittat på Adam Lambert. How? Han fick med alla. Det är hans ess i rockärmen. Hans key to success. Omedvetet så försöker vi identifiera oss med artister, föreställningar, människor, böcker, filmer, kändisar, osv. "Lika barn leka bäst" heter det ju, och lite så är det. Möter du någon som du kan identifiera dig med, så tycker du omedvetet bättre om den och lyssnar hellre på denne. Det är något Adam är mycket bra på, att inkludera alla, och det är också något som Danny gjorde i hans show igår. Han hade svarta, vita och latino-dansare, dansare ur båda könen. Han rappade en snutt i slutet av sången dessutom. De sex personer som befann sig på scenen hade alla olika klädstilar, och dessutom var showen disco-inspirerad. Do u get what I'm talking about?
Mer då? Hans röst är ju extraordinär, verkligen något utöver de normala! Både han och dansarna är SJUKT duktiga, skadar ju inte heller liksom. Sen har han varit riktigt duktig på att promota sig själv, med lite hjälp från Sony Music och gulliga Nina. Ni kan läsa massor med uppdateringar om mello-äventyret på Ninas blogg, officiella FB-sidan, Dannys fansite samt Dannys Bilddagboken.
Sen är han ju sjukt snygg och sexig också, det tror jag vi alla kan skriva under på, oavsett sexuell läggning. Eller som våran kära Fredrick Federley live-twittrade igår;
"Typ alla brudar här + 2 bögar vill ligga med Danny. Lite sugna är de riktiga killarna oxå. #mel2011"



Jag skulle kunna fortsätta prata om Dannys segertåg forever, för det tror jag mycket väl att det kan vara. Nu hade han ju inte direkt något motstånd igår, förhoppningsvis blir finalen lite tuffare, men jag tror faktiskt kan gå hela vägen, och då menar jag hela vägen med Tysklandfinalen inkluderat. Här har vi the winner! Kom ihåg att det var från mig ni hörde det först. Och nu har ni dessutom the key to success, om ni skulle vilja ställa upp nästa år menar jag. Varsågod.


Ser med spänning fram emot nästa veckas mello. Bland annat Babsan, Brolle och Sanna Nielsen, spännande!

Puss o Kram
Lina Lilja

Kommentarer
Postat av: Tina

Ja visst är Danny läcker och sjukt sexig...mmmm <333

2011-02-14 @ 17:12:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0