Equality is Cool!

Jag tror helt ärligt att världen är på väg mot en av de största revolutionerna någonsin, och jag är så sjukt glad över att vara en del av den! 2010 var det stora året när alla kämpade för equality, och 2011 verkar inte bli sämre! Folk börjar inse att det här är något som är viktigt att kämpa för och framför allt i det stora landet i väst verkar de börja inse det. Först har vi ju kampanjer som "It Gets Better" och "NOH8".







Men sedan börjar det också sprida sig som en trend bland kändisar att det här är något att kämpa för. Inte bara gör de #NOH8-bilder utan budskapet har börjat sprida sig bland låtar och musikvideosar. Till exempel Adam Lamberts "If I Had You" och Katy Perrys "Firework" som jag båda pratat om tidigare.





Det har spridit sig i olika tacktal och liknande...



För att inte tala om www.afer.org som för några dagar sedan hade en privat Elton John konsert och som arbetar för att alla ska få gifta sig med vem man vill. På plats fanns många kändisar...



Bland annat Jason Mraz som i den här intervjun säger typ det gulligaste jag någonsin hört.



Jason Mraz har alltså gått ut och sagt att han inte kommer gifta sig med sin fästmö innan alla har samma rätt att gifta sig. Den grabben är typ SÅ COOL!

Men den låten som jag nu lyssnar på om och om igen är Ricky Martins come back. "The Best Thing About Me Is You" heter den och är skriven av bland annat Andreas Carlsson. Ricky Martin kommer tillbaka som en helt ny artist och den här låten och videon kramar verkligen mitt hjärta för den känns så ärlig, så riktig. This is the real Ricky Martin, och det känner man verkligen. Han känns så himla lycklig nu och jag är otroligt glad och aningens stolt över honom när jag ser den här videon. Senaste året har han verkligen tagit ett jättekliv framåt i livet och jag är verkligen superglad för honom. Way to go Ricky!!!! Ser ni svenska orden i videon btw? :)



Åh, jag blir verkligen jättelycklig av att se den videon! Jag har alltid tyckt jättemycket om Ricky och hans låtar gick alltid på repeat in till skolan när jag gick typ i lågstadiet och han var stor. Men aldrig, aldrig, har jag sett honom så lycklig som nu!! Keep up the good work säger jag bara!



Och det gäller inte bara Mr. Martin, utan alla kändisar och ovannämnda kampanjer! Är det bara jag, eller tror ni också att världen är på väg mot någonting stort?

Puss o Kram
Lina Lilja

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0