Beautiful Ending

Innan jag åkte till USA var det man nästan var allra mest orolig för, och något som går vidare från utbytesstudentår till nästa, är att man ska hamna i en väldigt kristen familj. Nästan alla värdfamiljer i USA är kristna och går till kyrkan, men sen är det olika nivåer på hur kristna de är. En del förbjuder viss musik, vissa böcker och filmer etc., medan andra är mer liberala. Familjen jag bodde i var åt det mer liberala hållet, och det visade sig att jag var den som var allra mest kristen i min familj.

I Wichita finns en kristen radiokanal jag ÄLSKADE att lyssna på, och framför allt en av låtarna som spelades tyckte jag extra mycket om och lyssnade på om och om igen. Igår kom jag och tänka på allt det här och insåg att jag inte har lyssnat på den låten sedan jag lämnade USA, och bestämde mig för att försöka leta upp den igen. Jag hade dock inte speciellt mycket att gå på - det enda jag visste var att den var från 2009, kristen och sjöngs av tre tjejer. Namn på både radiostation, låt och band var helt borta, så jag litade helt enkelt på att jag skulle känna igen namnen när jag såg dem, och jag hade tur!

Det tog inte många minuter innan jag hade letat reda på både radiostation och låt! Och ja, den är fortfarande precis lika bra :) Lyssna på den nedan!



Är ni intresserade av radiokanalen finner ni den på http://kywa.wayfm.com/

Puss o Kram
Lina Lilja

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0