Homesick....

Har kommit in i den här fasen nu då man bara längtar hem, räknar dagarna tills dess att man får se sin familj igen, och så vidare. Å ena sidan så trivs jag jättebra här, umgås med massa underbara människor och bara LÄNGTAR tills skolan börjar så man får komma in i rutinerna. Å andra sidan så saknar jag mammas mat, min säng och... Allt annat där hemma. För mig blir det på något sätt dubbelt upp - både flytta hemifrån OCH flytta i från vänner, familj och kultur. Allt på en och samma gång. För det mesta känns allt väldigt bra, men ibland måste man få tillåta sig själv att tycka det är jobbigt. Idag är en sådan dag. Och såna dagar är det väldigt bra att man har fina människor omkring sig och massor att göra. Ska snart möta upp en kompis och ikväll är vi ett gäng som ska ha BBQ på stranden. MYS! Nästa vecka ska jag iväg och kolla på animal shelters och se om jag kan få volontärjobba någonstans. MÅSTE få umgås lite med djur, annars går jag under!
 
 
125 dagar tills jag får träffa mamma och syrran igen
286 dagar tills jag är tillbaka på svensk mark
 
Puss o Kram Lina Lilja

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0