Skola, Tennis och Plugg

Känner själv hur fattigt innehållet i denna blogg börjar bli, men vet verkligen inte vad jag ska skriva! Livet rullar på, jag försöker ta en dag i taget. Hemlängtan är fortfarande väldigt närvarande, även om den väldigt mycket kommer och går. Dessutom är det nog mer än bara hemlängtan, det finns lite åldersnoja, lite flytta-hemifrån-rädsla, lite framtidsskräck och lite allt annat möjligt där i. Helt enkelt; Alla dagar är inte så lätta just nu, men det kommer och går. Har jättefina vänner som lyssnar när jag behöver dem och om jag bara tar en dag i taget så ska vi nog komma förbi det också :) 
 
Igår var jag iväg och spelade lite tennis med en kompis. Var verkligen jätteroligt, samtidigt som jag saknade pappa så mycket att det gjorde ONT när jag stod där! Det har alltid varit våran grej, det har alltid varit han som stått där på andra sidan nätet och suckat och gormat om vartannat... Det kändes så konstigt när det var någon helt annan där. 
 
Annars så har lektionerna dragit igång nu, och läxorna börjar hopa sig. Har träffat alla lärare utom en nu, min sociologilärare, och hittills känns det riktigt jävla bra! Kurserna verkar bra, lärarna verkar super, och allt känns verkligen väldigt bra! Nu gäller det bara att ta en dag i taget, komma in i rutinerna och få livet att kännas roligt igen. På fredag är det football-game med BBQ-restaurang och grejer. DET kommer bli roligt!! 
 
Ta hand om er alla där hemma, saknar er<3
 
Puss o Kram
Lina Lilja

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0