På Väg Hem!

Har haft en helt UNDERBAR dag i mitt kära Stockholm, som jag inte sett på alldeles för länge! Känns riktigt sorgligt att lämna staden en sådan fin kväll som det är, men 'Stockholm I Natt' i lurarna, men vi ses ju snart igen, så det får jag överleva. Min relation till Stockholm är lite som ett långdistansförhållande, men troligtvis så kommer jag så småningom bosätta mig här. Fina stad<3

I alla fall, låt mig berätta om min dag! Anlände till Stockholm vid strax före elva. Köpte mig en kaffe och satt och spanade på människor på Centralen en stund, innan jag tog mig med tunnelbanan till Danderyd. Promenerade därifrån till skolan där min kära kompis skulle sparkas ut, där jag mötte upp med hennes familj. Efter utspark och lite mingel där åkte vi hem till henne, skålade lite och satte oss sedan för att vila lite medan vi väntade på gästerna. Vid 16 började kalaset, och i fyra timmar skakades det händer, snackades politik (C, Fp, Mp och Piratpartiet var alla representerade), kramades och gjordes nya bekantskaper och vänskaper. Otroligt häftigt hur nära någon man kan komma på bara fyra timmar!!

Vid 20 kom papsen förbi och körde mig till stationen. Gick raka vägen till Pocket Shop, som jag tidigare under dagen varit inne i men (halvt grinandes) lyckades komma ur tomhänt. Denna gång gick det dock inte lika bra, utan tre böcker rikare blev jag! Hade dock kunnat vara fler... Till mitt försvar var det faktiskt extrapris! Om jag någon gång hamnar i lyxfällan är det för att jag köpt för många böcker....

Nu sitter jag, helt dödstrött efter en bra och händelserik dag, på tåget på väg hem. Ska bli skönt att få krypa i säng! Imorgon blir det eventuellt cirkus, födelsedagsfest och träning - beroende på hur min förkylning mår.

Hoppas ni hade en bra dag!

Puss o Kram
Lina Lilja



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0