Stockholm Dag 2!

Somnade vid midnatt, och sov ganska bra hela natten. Vaknade vid halv nio, och då hade båda mina rumskompisar packat ihop och åkt, vilket var lite skönt för då slapp jag anstränga mig för att vara tyst! Tog en dusch och plockade ihop lite, sen gick jag till donken och käkade frukost där. Vädret var oerhört varmt och soligt, så tog sikte på Kungsträdgården nästa - med ett litet stopp vid Gallerian för köp av solglasögon (köpte ju ett par i Madrid men... Eh.. De är inte så hela längre...). När jag väl kom till Kungsan hade solen gått i moln, men blev ändå sittande där en dryg timma innan det blev för kallt, så då strosade jag omkring lite i området. Mötte upp en kompis vid strax efter 13 och vi gick och käkade lunch på Kungshallen. Därefter började vi strosa runt lite, och lyckades hamna i en affär med skitsnygga kläder. Behöver visserligen kläder inför USA, men efter alla dessa inbetalningar till ambassaden senaste dagarna var det kanske inte rätt läge just nu... Blev trots allt en klänning och ett linne rikare - skitsnygga saker som ni får se när jag kommit hem till Gävle igen!

Vi strosade 'hemåt' igen, och nu sitter jag på vandrarhemmet. Har visserligen checkat ut redan, men har mina saker i deras bagagerum och jag lånar lite ström för att ladda min telefon. Snart ska jag ta en promenad till stationen för att lägga mitt bagage där, samt boka en biljett hem. Sen ska jag till Egoboost kontor för att hämta en Size Me-tröja och därefter möta upp med några andra studenter som också ska till Santa Barbara. Skulle ju på en lansering ikväll också egentligen, men det blir inget för min del. Förstår verkligen inte varför mina vänner alltid måste dra sig ur i sista sekund!! Jaja, mer tid att snacka Kalifornien i alla fall!

Haft det superbra här i Stockholm, hoppas ni haft en bra dag också! Bilder kommer när jag är tillbaka i Gävle.

Puss o Kram
Lina Lilja


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0