Vecka 24

Nästa vecka blir det verkligen fullt upp. Endast en natt får jag i min egen säng - och två spenderas delvis på resande fot. Imorgon ska jag förbi pappas jobb en sväng för att fixa lite utskrifter, innan det bär av till första dagen på McDonalds-jobbet. Slutar halv tre och då ska jag springa över torget till banken som stänger tre. Ska någonstans under dagen hinna ringa hem till farmor och farfar också, för att kontrollera om mitt brev från Skatteverket kommit - annars måste jag till deras kontor också, innan fyra. Om jag hinner ska jag hitta en student-/födelsedagspresent till min kusin, annars får pappa fixa det. För på kvällen är det terminens sista ridlektion. Sen måste jag packa. Och det här är bara dag ett...

Tidigt, tidigt, tidigt, innan klockan har hunnit slå fem på tisdags morgonen, går tåget mot huvudstaden. Klockan åtta ska jag nämligen stå parkerad utanför amerikanska ambassaden - med alla de rätta papprena i handen. Förhoppningsvis hinner jag bli klar så jag kan ta mig till kusinens utspark i Sollentuna, och därefter blir det mottagning hos dem. Övernattning i Stockholm är det som gäller, och på onsdag ska jag hänga lite i huvudstaden, med en kort sväng förbi magasinet Egoboosts kontor för att hämta en Size Me-tröja som jag senare stolt kommer visa upp, och ett stopp för att träffa några andra ungdomar som ska till samma skola i USA som jag. På kvällen ska vi sen på lanseringen av Millionrun innan jag sätter mig på tåget tillbaka till Gävle. Torsdagen är som det ser ut nu tom. Tid för vila och packa om väskan, eventuellt träning.

På fredag bär det sedan av tillbaka till huvudstaden, där mamma och jag ska sitta i SVT's EM-studio och se fotboll. Hotellövernattning och sedan Gröna Lund med kusinen! Lördag kväll sätter vi oss i bilen mot Karlstad, nytt hotell, ny säng, och på söndag ska vi se inspelningen av Gladiatorerna - SÅ roligt ska det bli!! Därefter ska vi köra hem till Gävle igen - och jag kommer att däcka i min säng så fort vi kommit innanför dörren.

Lång och hektisk vecka - men ack så rolig! Ser verkligen fram emot allt detta! Men för att orka är det nu alldeles snart dags för mig att krypa i säng. Så jag hoppas att ni hade en bra helg och får en bra vecka så hörs vi när jag får tid! :)

Puss o Kram
Lina Lilja

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0