Juliaresan

Fuck Cancer. Fuck Cancer av hela mitt hjärta. Cancer. Något ingen människa vill se i sitt liv, men ju mer man vill göra sig av med den desto närmare kommer den. Den finns i min familj, bland mina vänner, bland mina nära och kära. Den lämnar en hjälplös och tom. Alldeles för ofta lämnar den även en plats vid någons matbord tomt. Cancern tar föräldrar från deras barn, och barn från deras föräldrar.

29 februari i år tog den en 17-årig tjejs liv. Julia. Jag kände inte henne, men jag känner nu till hennes historia - tack vare Juliaresan. I söndags skulle Julia ha fyllt 18 år. Jag har vänner som fyller 18 år nu i veckan. Mitt i livet. Det är så svårt att förstå att Julia inte är här och får uppleva vad som är tänkt att vara hennes livs bästa dag, steget in i vuxenvärlden. Allt på grund av cancern. Snälla, se filmen, och sprid. Gör vad ni kan.

Kära cancer. Fuck you. Fuck you av hela mitt hjärta och hela min själ. Fuck you.



Puss o Kram
Lina Lilja

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0