Fenomenet Bio

Sitter i skrivande stund på ett av mina absoluta favoritställen här i Santa Barbara; Starbucks i korsningen Cota/State Street. Så pass mycket favorit för min del att jag nu mera kan kalla mig stammis, och vissa i personalen har lärt sig både min order och mitt namn, de känner liksom igen mig när jag kommer. Tyckte det var lite awkward först, men nu tycker jag det är mysigt, hehe :)
 
 
Började dagen med en underbart mysig promenad längs stranden, och ett telefonsamtal till farmor! Galet mysigt! Efter lite dusch hamnade jag alltså här, och nu har jag snackat lite med pappa, samt chattar lite med syrran. Blir kvar här en liten stund, ska planera livet lite och ta det lugnt, sen ska jag shoppa lite kläder. Behöver en jacka! Kvällarna börjar bli riktigt kalla nu faktiskt, och jag läste att det skulle bli 16 grader och regn i slutet på veckan (men det vet man ju aldrig om det stämmer). HM hade i alla fall rea på jackor och stickat denna helg, så lika bra att förnya garderoben lite! För övrigt helt sjukt hur affärerna börjat spela jullåtar, julskylta, och Starbucks har börjat använda röda julmuggar - NÄR DET ÄR 25 GRADER OCH SOL UTE?! Behöver jag nämna att jag kommer ha svårt att hitta julkänslan i år?
 
 
I fredags var jag på finalen av en sångtävling som skolan annordnade. 16 personer var i finalen, varav flera var mina kompisar. Alla var så JÄVLA duktiga, verkligen världsklass! Så himla roligt att se! Satt och rös och grinade och skrattade och bara var lycklig hela kvällen. Då insåg jag hur himla rätt det har blivit. Oavsett vad som händer om ett halvår, ett år, eller när jag tar examen härifrån, så vet jag att det var helt rätt beslut att åka hit. Just nu, här och nu, är jag precis där jag borde vara. Och att inse det, den känslan... Helt obeskrivligt. <3
 
 
Innan jag avslutar detta långa inlägg med att äntligen komma till överskriften, så vill jag att ni klickar på denna länk och läser en sån himla fin artikel om min fina, fina vän. 
http://arbetarbladet.se/nyheter/gavle/1.5256736--jag-gor-saker-varje-dag-for-att-bevisa-att-jag-lever-
 
Dåså, till topic. Igår var jag på bio. Igen. Jag ÄLSKAR verkligen att gå på bio! Jag har varit oerhört mycket på bio här borta faktiskt, men det har varit värt varenda krona. Dessutom är det typ halva priset på bio här jämfört med i Sverige, eller ännu billigare om man går på dan eller en vardag. Så himla awesome! Tänkte tipsa om mina top 3 filmer som jag sett här, så ni kan se dem när de kommer till Sverige! (Bortsett från Bond, som av någon underlig anledning hade premiär hos er först, och kommer hit först på FREDAG!)
 
På tredje plats;
 
Pitch Perfect är en såndär härlig tonårsfilm som man skrattar massor till. Simpel och härlig, jättemysig! :)
 
På andra plats;
 
Chasing Mavericks är filmen jag såg igår. Baserat på en sann historia. Så HIMLA bra film alltså! Och för er (och mig) som inte känner till storyn sen innan så är slutet totalt oväntat. Helt fantastiskt film!
 
På första plats;
 
The Perks of Being a Wallflower är min nya favoritfilm. Man tror att det är en tonårsfilm som alla andra; Boy meets girl, girl meets boy, they fall in love and live happily ever after. Men den här filmen var inte så enkel. Med flera parallella stories och problem blir den så himla mycket djupare, och man får verkligen tänka hela filmen igenom för att förstå alla detaljer. Ack så jag grät, och nu menar jag verkligen grät, jag snorade och hulkade. Så himla glad att jag gick och såg på den filmen själv och att biografen var näst intill tom! Herregud alltså. Så jävla fin, vacker och underbar film. Jag är ledsen Notting Hill, men efter alla våra år tillsammans är det nu dags för mig att gå vidare, The Perks of Being a Wallflower är min nya favoritfilm. Ack så fantastisk. 
 
 
Puss o Kram
Lina Lilja

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0