Fina familjen Rapp!

Igår stack mitt besökarantal plötsligt iväg och jag hade 177 unika besökare. Varför? Erik Rapps familj hittade hit.
 
 
För ett antal veckor sedan skrev jag ett inlägg med rubriken Hur en 17-åring och två S kan förändra världen. En kompis till mig, som också är bekant med Erik och hans familj, läste inlägget, gillade det och undrade om hon fick ge dem länken. Visst, sa jag och tänkte inte mer på det. Så igår hörde hon av sig igen och berättade att både Eriks mamma och syster länkat till inlägget på deras FB. Och dessa kommentarer hittade jag när jag senare loggade in på bloggen:
 
"Sådana unga ärliga människor som du och Erik kommer att göra världen så mycket bättre att leva i!" - alltså kan man få höra finare ord?!
 
Anledningen till att jag driver den här bloggen är för att jag har så mycket tankar och åsikter som jag bara måste få ur mig, sen är det såklart alltid kul när någon läser, men det viktigaste är att få skriva av mig. Som jag har pratat om tidigare så har jag en regel att om jag skriver om någon så ger jag denne alltid en chans att hitta till inlägget (länkar på twitter och ger dem en mention till exempel). Det kvittar egentligen om det handlar om beröm eller meningsskiljaktigheter, personen ska få en chans att hitta det, sen om denne vill läsa eller inte är upp till dem själva. Det absolut bästa som finns är när man tycker så himla mycket om en person, någon känd person som gjort något så bra, eller en föreläsning man varit på som är helt fantastisk, och man kan inte hålla det inom sig utan bara MÅSTE blogga om det - och så läser personen det och blir glad. För mig är det viktigt att berätta för människor jag tycker om hur mycket jag tycker om dem, och hur mycket de betyder för mig, kända som okända. Lite "If Tomorrow Never Comes"-tänk. Och ni ska veta att jag alltid är ärlig här på bloggen, från början till slut. Det är sån jag är. 
 
Att familjen Rapp hittat hit är helt fantastiskt, inte minst eftersom att Erik är en person som jag ser upp till på ett sätt som jag inte gjort sedan jag upptäckte Adam Lambert för snart fyra år sedan. Jag menar varenda ord jag säger när jag påstår att Erik förändrar världen - vilket gör att orden jag fått av Inger betyder så oerhört mycket för mig. 
 
I don't really know where I'm going with this, mer än att jag är överlycklig att familjen Rapp tog sig tid att läsa min text. Ser väldigt mycket fram emot Eriks första CD och kommer utan att tveka följa hans fortsätta karriär, se honom få människor att skratta, gråta och dansa. Han har redan, och kommer utan att tveka att fortsätta, förändra liv. Du har en fantastisk son Sara, och du har all rätt att vara stoltare än stoltast :) 
 
 
Puss o Kram
Lina Lilja
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0