Fryshuset om Kampsport

Nu när jag har hittat till Bloggplats H12 och även lärt mig att de har datorer att låna ut, så ska jag verkligen försöka ta tag i bloggandet härifrån Almedalen lite mer seriöst. Efter senaste inlägget tog jag en sväng bland montrarna och pratade med bland annat polisen och Noaks Ark. Har även anmält mig till Polisens volontärtjänst och ska förhoppningsvis på möte med dem i början på september! Wohoo! Därefter blev det jobb, och hann med att bli spontanintervjuad med TV4. Har kikat lite på deras hemsida, men kan inte hitta klippet (tack och lov!(?)). Stod och delade ut reklam om JMs seminarium utanför TV4s studio här i Almedalen, så hade de en "reporter på stan" som stod med en lös kamera och mikrofon utanför studion, och höll på och förbereda ett inslag. Jag undrade om jag stod i vägen, men det var ingen fara sa han och undrade lite vad jag höll på med. Vi pratade en liten stund, sen gick de iväg och filmade och jag fortsatte med mitt. 2 min senare har jag en kamera i ansiktet och en mikrofon vid munnen. Helt oförberedd - mitt i direktsändning! Det var ju bara att prata... Enligt vänner som såg det på tv såg jag chockad ut, men gjorde ett helt okej jobb ändå. Tänk att jag alltid ska lyckas med sådant där...
 
Tack för den Marcus på TV4!
 
JMs seminarium drog i alla fall över 200 pers, vilket ju måste betyda att jag och min kollega gjort ett bra jobb. Fasen vad lättad jag var efteråt! Efter deras seminarium, som på riktigt var grymt bra, gick jag på Centerstudenters seminarium "Varför inte politik" - sprang därifrån till Migros rapportsläpp som var helt fantastiskt, tog en fika med mamma, sprang till Egoboost mingel som var rätt kasst (men fick en grym goodiebag!), talet, SVT Debatt, och därefter åkte jag hem. Rätt tidig kväll med andra ord! Idag började livet med att vi inte fick tag i någon taxi utan vi fick gå de dryga 3 kilometrarna till Fryshusets seminarium om Kampsport - med bland andra Musse Hasselvall som är en av grundarna till Ruffie - ni vet den där träningsformen som jag bara ÄLSKAR! Seminariet var helt fantastiskt, och det satte många tankar i huvudet på mig. Sprang förbi porten vid Donners Plats där Ung Cancer satt upp en massa pungar, och nu sitter jag här. Ska snart vidare och fortsätta dagen med fler seminarier, och bland annat Kolla Pungens lanseringsmingel. Ska bli galet skoj! Så, alla med pung, in och kolla pungen på kollapungen.se - så hörs vi igen senare!
 
Inbäddad bildlänk
 
Inbäddad bildlänk
 
Puss o Kram
Lina Lilja

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0