Jag älskar er

Oj oj oj - vilken vecka! Eller ja, 1,5 vecka har det väl gått nu sedan jag bloggade sist. Och fullt upp har det varit! Det känns snarare som om det gått en månad på grund av allt jag har hunnit med... Det är så mycket jag vill berätta, och prata MASSOR om, men ska trots allt försöka klämma ihop allt i ett endaste långt, innehållsrikt inlägg. Håll i er!
 
 
Senaste inlägget (som av någon anledning verkar ha blivit publicerat två gånger, ber om ursäkt för det) skrevs onsdag morgon förra veckan. Efter det tog jag en löptur, packade, sprang ner på stan och köpte ett par jeans, spelade ett tennispass med pappa, käkade middag med pappa på restaurang och firade hans namnsdag - och sen hem och sova. Torsdag morgon, tiiiiidigt, begav jag mig till Stockholm. Sprang på lite möten, tyvärr inget som ledde till jobb, och sen passade jag på att fira nationaldagen på slottet innan jag begav mig vidare söderut. Och kungafamiljen fick jag se också!! :D
 
 
 
Sen tog jag flyget ner till mormor, där jag spenderade fredag, lördag, söndag och måndag med att sova som en galning, äta minst lika mycket, hälsa på lite människor, spela femkamp med PRO, läsa massor och annat mysigt som gör livet värt att leva! På tisdagen tåg jag buss och tåg till Växjö där jag plockade upp en bil åt företaget där pappa jobbar och körde upp den till Stockholm. En lång, mysig tur genom Sveriges skogar! Tack för sällskapet kära bil!
 
 
Sen åkte jag hem till en kompis och spenderade natten hos henne, oerhört kul att få träffa henne igen också! Och så åkte jag på ytterligare ett möte på onsdag förmiddag inne i Stockholm, som jag verkligen hoppas på kan leda till jobb. Var på intervjun tillsammans med två andra sökanden, och vi hade så förbannat roligt när vi väntade på de som skulle träffa oss! Ni vet i sådana situationer, hur det ofta blir stelt och man ska försöka småprata - nada sånt! Vi hade asroligt och ville knappt sluta prata när mötet startade! Jag hoppas verkligen att de blir mina framtida arbetskamrater, annars får jag nog ta och leta upp dem på typ Facebook så vi kan ta en fika i alla fall! Skuttade därifrån till T-Centralen med ett fånigt leende på läpparna och tog tåget hem till Gävle. Det var så oerhört skönt att få komma hem igen! Tog en tupplur och jag tror inte att jag gjorde sådär förbannat mycket onsdag kväll... Var mest bara trött och seg.
 
 
Torsdag - upp tidigt! Löptur, iväg till astmasköterskan (JA, jag fick tillslut en tid!! Dock inte hos min gamla hälsocentral, utan har fått byta till denna som är privat). Hon var jätteduktig och tog mig verkligen på allvar och förklarade allt som hände på ett väldigt bra sätt! Gjorde ett lungfunktionstest som inte visade någonting, men ska göra tester hemma nu under en period och sen ska jag få träffa en läkare veckan efter midsommar. Dock pekade testerna på att jag har rätt små lungor vilket ju är.... Inte så roligt. Men men, så kan det vara, haha!
 
 
Därefter sprang jag runt - apotek, sista-minuten-student-köp, byta om, hämta kläder, käka lunch, etc, etc. Utspark i spöregn, hem och byta till torrare kläder, två studentmottagningar, flakåkning som inte blev av men som sen blev av (http://arbetarbladet.se/nyheter/gavle/1.5985254-snuvades-pa-studentflaket och http://gd.se/nyheter/gavle/1.5984469-studenterna-snuvade-pa-flaket), hem och sova, var i säng vid midnatt tror jag. 
 
 
Upp klockan sex, och klockan sju hämtade pappa upp mig och vi körde till Stockholm. Där stannade pappa och jag snodde bilen och körde vidare söderut med destination Jönköping och nästa studentfirande. I bilen på väg ner insåg jag hur galet nervös jag var, haha! Skrattar gott åt det nu så här i efterhand, men där och då... Herregud. E och jag är så himla nära varandra, och nu skulle jag för första gången få träffa hans familj, släkt och pojkvän. Tänk om jag hatar dem? Eller, ännu värre, Tänk om de hatar mig?! Klockan 14 stod jag på skolgården och strax därefter fick jag ÄNTLIGEN träffa och krama E igen. Efter närmare 11 månader! Galet! Han stack senare iväg på flaket, och jag satte mig i bilen med hans pojkvän för att köra hem till E. Var helt perfekt att vi fick en stund för oss själva och lära känna varandra lite, och I approve - big time! Senare på kvällen fick jag ju också chansen att prata mer med både familj och släktingar, alla är så himla mysiga och trevliga, hade verkligen en jätterolig kväll! Och när det gäller möten med kompisars släktingar är det sällan man faktiskt kan säga det och mena det, but I do! Hade en lång konversation med E's morfar (tror jag? Helt ärligt vet jag fortfarande inte riktigt hur alla släktingar hänger ihop, trots att jag fick det förklarat för mig flera gånger...) där han berättade en massa historia om trakten, sport och politik. Oerhört intressant! Hade så roligt att jag totalt glömde bort att meddela mina föräldrar över var jag var, så en orolig pappa hade tydligen försökt få tag i mig i timmar, och jag kom iväg betydligt senare än planerat från mottagningen. Jag skulle ju hela vägen hem till Gävle igen! Men men, det gick alldeles utmärkt, och med ett leende på läpparna hela vägen körde jag upp och landade i sängen vid tvåtiden. Har träffat så många underbara människor och fyllts med så mycket energi de senaste dagarna! UNDERBART!
 
 
Idag har jag mest bara sovit och tagit det lugnt. Ska käka nu och sen iväg och ta en drink med en kompis och bara prata om allt som har hänt senaste året. Mys! Vill också skicka iväg en hälsning till alla mina fina vänner som tagit studenten de senaste dagarna: I love you. Ni är så jävla grymma och jag är oerhört stolt över varenda en av er. Jag vet att presenterna jag gav er, och det var bara ni närmaste som fick några, är små. Ni förtjänar the world, och jag hade givit den till varenda en av er om jag kunnat, men som fattig arbetslös blev det som det blev. Ni ska veta att det ligger oerhört mycket kärlek och värme bakom varenda en av de där presenterna, och jag hoppas att ni alla vet det! Här kommer några ord på vägen till alla er nybakade studenter - och alla er andra också. Love you<3
 
 
Puss o Kram
Lina Lilja

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0