Första Tröskeln

Sen jag började hårdträningen för fem veckor sedan så har jag nu nått min första gigantiska tröskel. Ni vet när man hellre ligger i solen och läser en hel dag istället för att ta sig ut på en 30 minuters löptur. När bara tanken på att man borde träna får en att sucka. När popcorn och choklad låter så himla mycket bättre än gurka och tomater. 
 
 
Hur gör man för att komma över den här tröskeln då? Man får helt enkelt se till att man är starkare än sina demoner och tvinga sig ut. Se till att komma iväg. Känner jag att jag verkligen inte vill träna brukar jag klä på mig träningskläderna - även om jag inte ska träna förrän flera timmar senare - för då måste jag liksom iväg. Jag har ju ändå lagt energi på att byta om - right? Idag vann dock demonerna och jag har käkat choklad, suttit i solen och läst, och ligger nu och kollar på en massa serier. Jag måste ha en vilodag denna helgen så då blev det helt enkelt idag så får jag se till att träna fredag, lördag och söndag istället! Det viktiga är att inte lägga en massa ångest i det hela utan träna en annan dag istället. Man kan inte alltid vara perfekt! Så länge man inte låter det vara hela tiden varje dag är det lugnt. Nu blir det Girls!
 
 
Puss o Kram
Lina Lilja

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0