Anyone who takes the time to be kind is beautiful

När klockan var åtta och jobbet fortfarande inte ringt började jag ställa in mig på en ledig tisdag. Bestämde mig för att ta med mig Mio genom regnet till dagis så han får leka av sig lite, och jag kunde få chansen att fokuserat skicka iväg lite viktiga mejl och söka lite jul-jobb i Gävle. På väg hem från dagis ringde dock jobbet upp mig, och det blir trots allt fyra timmar på ett dagis idag. Kul! Alla timmar jag kan få in är värdefulla, inte minst med tanke på höstlovets 0 arbetade timmar, och dessutom ska det bli skoj att få vara på ett dagis. 
 
Fy vad jag saknar USA<3
 
Så om en knapp timme ska jag bege mig mot tunnelbanan och ta mig till dagens arbetsplats. Jag slutar vid tre, ska hämta Mio på dagis, sen har jag grovtvättstuga 17-19 för att tvätta lite filtar (Mio kissade inne igår, på två vita filtar....). Sen blir det till att gå och lägga sig tidigt. Är så galet trött på mornarna nu för tiden! I september satte jag ett eller två larm på 6 och klev upp nästan på en gång - nu har jag fyra larm igång som ringer mellan fem i sex till fem över sex, plus att jag brukar klicka snooze på åtminstone ett av larmen. *suck* Usch vad jobbigt det är med mörkret och kylan! Det är november och jag längtar redan till sommaren... Hoppas det känns lite bättre när snön kommer, och att den kommer snart! Börjar längta nu :)
 
Har svårt att tro att Mio kommer se så här nöjd ut när snön kommer....
 
Nej hörrni, nu ska jag försöka utnyttja den här timmen och skicka iväg lite mejl! 
 
Puss o Kram
Lina Lilja

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0