Familjetrippen

Hade ett väldigt bra möte imorse, som var klart vid halv elva ungefär. Inget uppdrag hade kommit in, och jag tänkte att det var nog bäst att Mio skulle få vara kvar på dagis ett tag och leka av sig, så jag satte mig på tunnelbanan in till stan istället. Efter att ha strosat runt ett tag gick jag för tredje gången förbi SF Sergel och kände popcornlukten, och det bara sprätte i kroppen. Vet ni Gävlebor? Här i Stockholm går det biofilmer hela dagen! Inte bara kvällstid! Tillslut kunde jag inte hålla mig längre, utan ursäktade mig med att "Jag gjort väldigt bra ifrån mig på mötet imorse", "Ändå var ledig, kunde lika gärna njuta av det", och "Det var väldigt länge sen jag unnade mig någonting" - och sen gick jag och köpte mig en 105 kronor dyr biljett till filmen Familjetrippen. De var de bäst spenderade pengarna IN MY LIFE!! En grymt bra film som lät mig få semester från livet ett par timmar, och gav mig ett gott skratt. Kände mig oerhört upplyft och redo att ta mig an livets utmaningar när jag kom därifrån. Se den!!!
 
 
Nu ska jag väcka lilla Mio som ligger och sover i mitt knä, så ska vi iväg på sista lektionen av höstens vardagslydnadskurs. Höres!
 
Puss o Kram
Lina Lilja

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0