Running isn't the only exercise

För ett år sedan anmälde jag mig till en löparkurs på skolan jag gick på, och för er som följde mig förra våren så vet ni att jag då sprang regelbundet och lärde mig att...well, att säga att jag lärde mig tycka om löpning är väl att ta i, men jag lärde mig i alla fall att löpa och att sluta hata den formen av träning. Dock undviker jag löpning, jag älskar att träna men löpning är verkligen inte min grej. Tyvärr finns det en hel hög av människor out there som tror att man måste ut och springa, att det är den enda formen av konditionsträning, att om man inte springer så tränar man inte "på riktigt". Även fast jag vet att det är fel är det oerhört svårt att övertyga dessa människor, så jag blev fantastiskt glad när jag hittade denna artikel om 20 vältränade tjejer - och ingen av dem löptränar! Gillar ni löpning som träningsform så är det fantastiskt för er - se bara till så att ni får hjälp med tekniken och använder bra skor som ni byter ut regelbundet - men om ni avskyr löpning: skit i att löpträna! Det finns massor av andra sätt att träna på, spinning till exempel är en oerhört populär konditionsträning! Hitta vad som passar er och skit i vad alla andra säger.
 
 
Puss o Kram
Lina Lilja

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0