Sova?

Klockan är över elva, vilket innebär att jag varit vaken i mer än 19 timmar. Jag lider av en grym sömnbrist och har dessutom haft en ordentligt händelserik dag, vilket borde innebära att jag inte vill något annat än att krypa i säng - men så är inte fallet. Det sista jag vill är att krypa i säng. Det har varit en sådan fruktansvärd känslostorm idag, ja den senaste månaden har bara varit en enda stor känslostorm!, och jag vill verkligen inte lägga mig ner och få tid att tänka igenom allt. Jag vill bara gå, gå, gå, fortsätta framåt och slippa se bakåt.

 

Det blev ingen bio. Istället tog jag en lång promenad genom staden och bara andades den härliga stockholmsluften. Luften som blandar storstad med hav. Strosade genom staden där man ena kvarteret möter väldigt överförfriskade tonåringar, och på nästa bakgata hittar ett gäng killar i full färd med att göra sit-ups. Jag promenerade Drottninggatan ner, genom Gamla Stan där jag på 7/11 införskaffade mig en kaffe som jag bar med mig till Slussen. Satte mig vid havet och såg solen gå ner. Jag hade kunnat sitta där jämt och för alltid, men efter ett tag blev det kallt, så då promenerade jag längs tunnelbanan tillbaka. Stod en stund och såg fotbollen vid torget där TV4 slängt upp en storbildsskärm, men efter ett tag blev även det kallt så då gick jag tillbaka hit till vandrarhemmet och såg sista kvarten här, samtidigt som jag hörde back-packers snacka om sina erfarenheter. De nämnde bland annat Santa Barbara, som de talade gott om! Och nu sitter jag här, drar mig för att krypa i säng. Vill helst bara promenera genom stan forever and ever, men med tanke på att det börjar bli både mörkt och kallt är det nog ingen bra idé. Så, oavsett om jag vill det eller inte, är sängen nästa anhalt. Lite läsande i biografin om Jobs kanske får mig på andra tankar, och gör det lite lättare att somna. Får prova.

 

Puss o Kram

Lina Lilja


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0