Silent

Så var jag då hemkommen och sitter i en tyst, mörk och tom lägenhet. Tur jag har Mio, annars hade jag blivit tokig! Helgen kan inte sammanfattas i något annat ord än fantastisk - som alltid med CUF-kurser, inte minst när det är så många deltagare som det varit den här helgen. Det har varit föreläsningar och seminarium om allt från feminism till valstrategi till kommunikation till media. Jag har träffat gamla vänner och lärt känna nya människor. Jag har spenderat många stunder med att tänka tillbaka på hur mycket som hänt sedan jag sist satt i den där lokalen, och hur oerhört lycklig jag är att jag gav mig in i CUF. 
 
Vårat sista pass idag handlade om Storytelling. Under tre timmar fick vi inspireras och höra andras historier från verkligheten, samt dela med oss av våra egna. Det fick en att minnas alla de fantastiska stunder man haft med CUF - alla möten, all kunskap man fått, alla fina människor som förändrat ens liv. Från starten med Rickard Nordin som hjälpte mig att rejält boosta mitt självförtroende där i mars 2010 - något som sedan ledde till att jag vågade stå i talarstolen och argumentera för min sak en hel del under stämman i Stockholm samma år, och där jag fick ta emot det fina priset "Årets Ombud" - ett pris jag än idag är underbart stolt över. Jag kan fylla en bok med fina minnen jag fått genom och via CUF, en del av dem är jag dock inte redo att dela med världen än - men en dag. 
 
En sak är dock säker: Den där blyga, bortkomna och vilsna flickan som klev in på Scandic Infra City i mars 2010 finns inte kvar, istället finns här nu en stark och stolt ung kvinna - och en stor del av den förvandlingen har jag att tacka CUF och dess medlemmar för, utan att tveka. Alla ni fina människor som under årens gång tagit mig under sina vingar och fått mig att förstå att det finns en plats även för mig i denna värld: I love you.
 
 
Puss o Kram
Lina Lilja

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0