Efterskalv

Jag är ledsen över att blogginläggen på senaste tiden har blivit färre och tristare. Mitt liv är väldigt upp-o-nervänt just nu, mycket har hänt och det händer fortfarande mycket. Hela min intställning till livet och mig själv har förändrats radikalt på senaste tiden. Framtiden, betygen, plugget, skolan, allt är väldigt annorlunda nu jämfört med tidigare. Dessutom ärrar det fortfarande lite från min "nära-väggen"-upplevelse i höstas. Jag har inte riktigt återhämtat mig från den är vilket är tufft.



Livet är en ordentlig berg-o-dalbana och även om jag är på väg upp nu, även om livet verkligen är på bättringsvägen, så går det inte att undvika det faktum att väldigt mycket har hänt på väldigt kort tid och att det har satt sina spår. Framför allt det faktum att jag var väldigt nära att gå in i väggen i höstas och aldrig gjorde någonting åt det sitter i. Jag kan fortsätta tjata nu om åldersdiskrimineringen där vuxna får hjälp och sjukskrivning när de är nära väggen och där ungdomar bara är töntiga, men det har jag gjort tillräckligt många gånger redan så det skiter jag i. Istället konstaterar jag bara att jag önskar att jag hade brutit ihop, för då hade det nog varit lättare nu. Ibland är det bättre att bryta ihop för att sedan bita ihop. Man måste tillåta sig själv att bryta ihop, det gjorde inte jag, vilket gör att jag fortfarande har känningar av det där. Det har gjort att jag har fått sänka mina krav på till exempel betygen. Jag pluggar mindre och njuter mer av livet, försöker ta det lugnt.



Ibland måste man göra fel för att lära sig göra rätt, och ska man se det från den positiva sidan så är det väl så. Jag har lärt mig otroligt mycket de senaste månaderna. Jag har lärt mig att jag är min bästa vän, jag kan göra slut med alla människor i världen utom en, mig själv. Jag måste leva med mig själv hela mitt liv, så det är dags att börja behandla mig själv som min bästa vän. Jag är nu mera noga med att lämna skolan på skolan, politiken på expen och lära mig att fokusera på det jag gör nu. Jag kan inte göra allt samtidigt, utan jag sätter av lite tid åt varje sak och fokuserar på det tills det är klart, sedan vilar jag. Jag har lärt mig att jag behöver tid för att ta igen mig också, vila upp mig.

Förstår ni vad jag pratar om? Att misslyckas är inte alltid något dåligt, man kan istället lära sig väldigt mycket av det. Det kan vara tufft en tid, men då får man se till att ändra på saker och ting så att det börjar funka istället. Ge dig tid för återhämtning, VILA är en av de viktigaste sakerna ever! Men allra viktigast är; Var din egen bästa vän. Ingen annan kommer älska dig om inte du älskar dig först.



Ta hand om er vänner<3

Puss o Kram
Lina Lilja

Something Has Changed....



Something has changed within me
Something is not the same
I'm through with playing by the rules
Of someone else's game
Too late for second-guessing
Too late to go back to sleep
It's time to trust my instincts
Close my eyes: and leap!

It's time to try
Defying gravity
I think I'll try
Defying gravity
Kiss me goodbye
I am defying gravity
And you wont bring me down!

I'm through accepting limits
''cause someone says they're so
Some things I cannot change
But till I try, I'll never know!
Too long I've been afraid of
Losing love I guess I've lost

Well, if that's love
It comes at much too high a cost!

I'd sooner buy
Defying gravity
Kiss me goodbye
I'm defying gravity
I think I'll try
Defying gravity
And you wont bring me down!

I'd sooner buy
Defying gravity
Kiss me goodbye
I'm defying gravity
I think I'll try
Defying gravity
And you won't bring me down!
bring me down!
ohh ohhh ohhhh!


Puss o Kram
Lina Lilja

Eric Saade goes GayGala

Bästa citatet EVER!!! Haha, och so true!!



"Att ta in Erik Saade på GayGalan det är litegrann som att beställa pizza till Robinson-ön"



Puss o Kram
Lina Lilja

Hold It Against Me

Britney Spears är tillbaka med buller och bång, och hon är här för att stanna! Hennes nya låt Hold It Against Me är grym och musikvideon som släpptes igår är också riktigt cool!


Den här oskyldiga flickan kommer vi nog dock aldrig se igen...

Om jag ska vara ärlig så det som drar ner videon dock är all reklam, emellanåt kändes det mer som en reklamfilm än en musikvideo, men annars är den bra! Kika in den här nedanför!



Puss o Kram
Lina Lilja

Not Really My Day

Den här dagen känns bara allmänt tung, tråkig och fruktansvärd. Allt går åt helvetet samtidigt som inget går åt helvetet. Inte min dag helt enkelt, let's leave it there. På svenskan satt jag istället för att plugga på vårat grupparbete, och kikade på youtube-videosar och twittrade. Kul. Sedan hade vi kontaktlärartid, han slänga i mig lite lunch och gnälla på hur kasst livet är innan matten som gick hyfsat.

Älskar att titta på intervjuer på youtube och bli kär i massa olika kändisar. Naturligtvis kan jag ju titta på intervjuer med Adam Lambert over and over, men även Lady Gaga, Pink och liknande söks på. Senaste tiden har jag ju dock haft Glee-feber och Chris Colfer ääääääääälskar jag ju, så intervjuer med honom kan jag ju titta på hur många gånger som helst också!



Jag är ju totally in love with Kurt och Chris är på många sätt Kurt. Det är liksom helt underbart när man älskar en karaktär och inser sedan att man älskar skådespelaren precis lika mycket! Händer inte allt för ofta... (Jennifer Aniston är dock ett annat exempel på en skådespelare som jag älskar lika mycket som hennes karaktär!) På senare dagar har jag ju blivit head over heals för Blaine i Glee också. Så idag på svenskan kollade jag helt enkelt upp skådespelaren (Darren Criss) och insåg att även han var precis lika lovely som sin karaktär! Så otroligt sprallig, glad och allmänt mysig och trevlig!



Jag hoppas att jag en dag får chansen att möta båda dessa herrar, a big dream! De verkar helt underbara! Och btw, kika in klippet här nedanför, EPIC!!



Nu ska jag försöka ta mig hemåt och göra typ ingenting...

Puss o Kram
Lina Lilja

Don't Be Hating On Bieber!

I en demokrati finns det några grundpelare, bland annat Yttrande- och Åsiktsfrihet samt Religionsfrihet. Det gäller ALLA! Bara för att man inte håller med någon i dennes åsikter så har denne person fortfarande rätten att ha dessa åsikter, punkt. Även om människan heter Justin Bieber, är världskändis och tycker abort är mord.



Jag förstår inte alls varför debatten har blossat upp så mycket? Jag vet många som tycker abort är mord och det är väl varken kontigt eller ovanligt att tycka? Och tycker man att abort är mord är det väl inte konstigt att man tycker abort alltid är mord, och inte bara ibland? Sluta trycka ner, hata och döma människor, vi har alla rätt att tro, tycka och tänka vad vi vill!
http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/klick/article8580886.ab

Puss o Kram
Lina Lilja


Glee

Jag har tittat på så sjukt många Glee avsnitt på några få dagar nu. Borde ha pluggat inför tyskaprovet imorgon men näpp... Telefonmöte med CUF (<3) och Glee istället.... Glee är typ den bästa serien EVER! Glöm BRIS, Trevor Project och vad alla olika telefonlinjer må heta, Glee är det som räddar liv! De förtjänar varenda award de har vunnit, jag hoppas det blir fler!



Det finns människor av alla sorter i Glee, varenda en av er där ute har någon att identifiera sig i och det svär jag på! Glee är en serie som ger trygghet och som visar att världen är precis lika grym som den verkar, men med lite kärlek så klarar vi oss.



(Och ja, jag snodde bilderna från http://finest.se/willesvarld)

Nä, nu måste jag sova. Men tittar ni inte på Glee, titta på det. Det kommer få er att må såååå mycket sämre och sedan såå mycket bättre. Ibland är det bra att skaka om lite :)

Puss o Kram
Lina Lilja

Fredrik Sträng

Föreläsningen igår var GRYM! Den två timmar långa föreläsningen var både rolig, sorglig, hemsk, peppande, eftertänksam och framför allt lärorik. Fredrik är en rolig och energirik man som jag tyckte väldigt mycket om och han har nu även beslutat sig för att göra ett välgörenhetsprojekt i form av att bygga skolor i Nepal, spännande!



Jag skulle kunna berätta tusen olika saker som han sa som fick mig att gråta av skratt. Seriöst, jag trodde jag skulle dö! Men det tänker jag inte. Istället tänker jag berätta om när hela salen blev tyst, mörk, rädd, nästan obehaglig. Fredrik berättade om äventyret på K2, något han även skrivit en bok om, där flera män dog. De fick uppgifter om att en man ramlat och skadat sig en bit upp, så de klättrade upp dit för att försöka hjälpa till. När de kom fram insåg de dock att det var för sent, han hade redan avlidit. Hans kamrater frågade om de inte kunde hjälpa till att frakta ner kroppen till åtminstone högsta baslägret, vilket de gjorde. På vägen ner tappade en av männen fotfästet och fick repet att snurra sig kring hela gruppen och höll på att dra ner allihopa rakt ner i dödens gap. De ropade åt honom att släppa repet, släpp repet! Hade han bara huggit i ishackan eller något i berget hade han troligtvis fortfarande levt, men istället gjorde han ingenting, utan föll, rakt ut för ett stup.

Att höra någon berätta det här hade varit tungt nog, men det kommer mer. Fredrick hade glömt stänga av filmkameran som låg i fickan, vilket gjorde att allt ljud från händelsen är inspelat. De där orden ekar fortfarande i mig.
"Release the rope! Release the rope! Release the rope!! Oh, Jeasus Christ...."



Jag förstår inte hur man kan ha varit med om något sådant och kunnat gå vidare. Fruktansvärt! Dock avslutade han föreläsningen peppande, om hur man kommer över sina egna berg, massa mental styrketräning! Jag kom därifrån inte bara inspirerad, utan också motiverad. Idag har jag mejlat och pratat med en massa människor för att försöka genomföra en dröm, idé, plan som jag haft i så många månader nu, men som jag fortfarande inte genomfört. Nu ska det äntligen bli av!!

Jag lovar att ni kommer få höra allt om det där projektet så småningom, men än så länge så är allt ganska löst. Jag kan avslöja att det handlar om välgörenhet i alla fall :)

Avslutningsvis;
Får ni chansen att se Fredrik Sträng - TA DEN!!!



Puss o Kram
Lina Lilja

Hur blir man politiskt aktiv?

Fick en kommentar igår med jätteroliga frågor som jag mer än gärna besvarar, tänkte göra det nu!

Hej!
Brukar läsa din blogg och tycker om att göra de då du både skriver bra och har intressanta åsikter.
Jag har ju också läst att du tycker om politik och är med i CUF. Jag är också intresserad av politik och skulle kanske vilja jobba med det i framtiden.
Jag har några frågor som jag undrar om du kanske har något svar på:
1.Hur vet man vilket parti som passar en bäst?
2.Och hur gör man sedan när man vill gå med i deras ungdoms organisation/förening?
3.Vad kan man göra inom partiet?
4.Hur kom det sig att du gick med i CUF och varför valde du just Centerpartiet?
Tack på förhand och ha det bra! :)

Först och främst; Tack för de fina orden och tack för de jättebra frågorna! Jag ska göra mitt bästa för att försöka besvara dem :)

1. Enklast är att gå in på nätet och läsa om vad de olika partierna står för. Alla partier har egna hemsidor, jag länkar till riksdagspartiernas här, men det finns ju även fler partier som befinner sig utanför riksdagen, till exempel Piratpartiet och Feministiskt Initiativ. På hemsidorna finns även länkar till ungdomsförbundens hemsidor.
Socialdemokraterna
Vänsterpartiet
Miljöpartiet

Sverigedemokraterna
Kristdemokraterna
Folkpartiet
Moderaterna
Centerpartiet

SVT Forum (SVT2 eller SVT24) sänder ofta från debatter i riksdagen och har man tid och ork så är det jättebra att titta på för att få en inblick i vad som händer och för att veta hur partierna står mer exakt i olika frågor. Intresserar man sig sedan lite mer för ett parti men om man ändå inte riktigt är säker, ta kontakt! De flesta partierna/ungdomsförbunden låter en komma på ett möte utan att man är medlem om man är intresserad, så man vet lite mer. Vi i CUF Gävleborg kommer att ha regelbundna möten på söndagar en tid framöver och är man intresserad att bli medlem får man gärna komma och kika in det!

Det finns hur mycket information som helst, så mitt förslag är att du börjar med att kika in hemsidorna och att du sedan tar kontakt med partiet du är intresserat av!

2. Allt sådan står på hemsidan. Vill man bli medlem i CUF skickar man enklast ett SMS som kostar 20:- (medlemsavgiften) och sedan går man in på nätet och fyller i kontaktuppgifter. Kika på hemsidan eller ta kontakt med partiet/ungdomsförbundet så hjälper de dig gärna!

3. Oj, man kan göra såå mycket!!! Det arrangeras resor, studiebesök, möten, kurser, föreläsningar, you name it! Det allra roligaste är att man kan påverka. Årligen så hålls stämmor i varje parti/ungdomsförbund då man debatterar sin politik och bestämmer hur partiet/ungdomsförbundet ska tycka. Du får skicka in hur många motioner som helst (förslag på förändringar) och det du tycker och tänker kan en dag bli verklighet! Du kan också arrangera egna kurser och föreläsningar om sådan du tycker är intressant, till exempel så var jag med och ordnade en föreläsning här i december med föreläsare som bland annat Fredrick Federley. Det viktiga är att du gör det du tycker är kul och engagerar dig i de frågor och områden som du tycker är intressanta!

4. Jag har alltid tyckt att det varit kul att vara med att påverka och politik har alltid intresserat mig. Både på mötena i stallet och klassråden i skolan så har jag alltid varit en av dem som pratat och tyckt mest, jag vill helt enkelt göra min röst hörd! Hösten -09 åkte jag som utbytesstudent till USA men allt gifck inte riktigt som jag tänkt mig så i december beslutade jag mig för att åka hem, men när jag gjorde det så lovade jag mig själv att jag i så fall skulle göra någonting bra av att jag kom hem. En av de sakerna var att jag äntligen skulle ta mig i kragen och engagera mig politiskt! Så sagt och gjort, efter ett par månader när jag hade landat och kommit igång med skolan hemma igen så var det dags. Jag gick in och plöjde sakpolitiska program på nätet för att försöka hitta ett parti som passade mig, men efter att ha läst omkring 4-5 stycken så började jag tröttna, det fanns ingenting som kändes helt rätt liksom! Visst kände jag mig närmare vissa partier än andra, men inget parti kändes helt självklart.

När man gör så här så tycker jag det är viktigt att fokusera på vissa frågor som man tycker är viktiga, för sakpolitiska programmen är tjock som en bok, att läsa hela sådana funkar inte. Jag tycker det är väldigt viktigt med människors lika rätt och värde, HBT-frågor och liknande, och även miljöfrågor tycker jag är ganska intressant. Därför började jag på dessa frågor och kändes det bra skummade jag igenom resten också, det är det allra enklaste sättet att ta reda på om ett parti passar en eller inte.

I vilket fall, bedrövad satt jag några dagar senare framför tv:n, fortfarande utan parti. På tv gick en repris av Årespelen där bland annat Fredrick Federley var med. Jag satt och tittade på det här och insåg att han är ju Centerpartist, honom tycker jag ju om och hans åsikter stämmer ganska bra överrens med mina åsikter, så jag gick in på Centerpartiets hemsida där jag inte varit tidigare, och det klaffade! Det kändes bara så rätt! Samma dag skickade jag det där sms:et och på lördag firar jag ett år som Centerpartist, yay!! :D


Det blev ett väldigt långt svar, och jag skulle kunna skriva hur länge och mycket som helst om det här, men jag hoppas ni är nöjda med svaren ni fick och har ni fler frågor är det bara att fråga på så svarar jag så gott jag kan! :) 

Bor man i Gävle och är intresserad av att bli medlem/engagera sig i CUF/Centerpartiet så skicka jättegärna ett mejl till [email protected] så lovar jag att hjälpa till :)

Puss o Kram
Lina Lilja


Never Been Kissed

Igår satt jag och tittade på hur många Glee-avsnitt som helst, hela dagen satt jag, på riktigt! Och tillslut kunde jag inte hålla mig längre, utan var tvungen att titta på "Never Been Kissed"-avsnittet. Det är det bästa och gulligaste avsnittet EVER!! Ni måste se det, u'll love it!!



Det kommer att sändas på TV11 nästa onsdag (om en vecka) klockan 20.00. See it!

Puss o Kram
Lina Lilja

Skola

Var hemma från skolan igår, käkndes bäst att låsa in sig sådär på alla hjärtans dag.... Idag är jag dock tillbaka, fit for fight! I alla fall nästan... Ikväll ska jag och papsen på föreläsning med Fredrik Sträng, eller snarare, jag ville gå, pappa gör mig sällskap. Sjukt kul tror jag det blir!

Nu ska jag bege mig ut i kylan (-20!!!) och ta mig till bussen. Hörs sen!

Puss o Kram
Lina Lilja


WTF!?

Varifrån fick jag närmare 500 unika besökare på en dag!? Hur hittade ni hit? Trevlig överraskning men en smärre chock... Jaja, VÄLKOMNA!!! :)

Puss o Kram
Lina Lilja

Het Grammyvinnare!



Puss o Kram
Lina Lilja

Who You Are



I stare at my reflection in the mirror...
Why am I doing this to myself?
Losing my mind on a tiny error,
I nearly left the real me on the shelf ...
"no,no, no, no..."

Don't lose who you are, in the blur of the stars!
Seeing is deceiving, dreaming is believing,
It's okay not to be okay...
Sometimes it's hard, to follow your heart.
Tears don't mean you're losing, everybody's bruising,
Just be true to who you are!
(who you are)x11

Brushing my hair, do I look perfect?
I forgot what to do to fit the mold , yeah!
The more I try the less is working yeah yeah yeah
'Cause everything inside me screams, "no,no,no,no..."

Don't lose who you are, in the blur of the stars!
Seeing is deceiving, dreaming is believing,

It's okay not to be okay...
Sometimes it's hard, to follow your heart.

But tears don't mean you're losing, everybody's bruising,
There's nothing wrong with who you are!

Yes, No's, egos, fake shows
Like "woo", just go, and leave me alone!
Real talk, real life, good love, goodnight,
With a smile ...
That's my own ! (that is my own) "no,no,no,no..."

Don't lose who you are, in the blur of the stars!
Seeing is deceiving, dreaming is believing,
It's okay not to be okay...
Sometimes it's hard, to follow your heart.
Tears don't mean you're losing, everybody's bruising,
Just be true to who you are!
yeah yeah yeah


Fattar inte varför ingen sagt åt mig att lyssna på Jessie J tidigare för! SHE'S AMAZING!!!

Puss o Kram
Lina Lilja

Be Who You Are

Vart ska man börja? Hittade en artikel på aftonbladet.se igår och jag blir bara så arg, trött och ledsen. Sedan läste jag kommentarerna och.... Jag blev bara ännu mera ledsen. Läs aldrig kommentarer till sådana artiklar, jag varnar er! Här har ni artikeln btw;
http://www.aftonbladet.se/wendela/barn/article8547463.ab

Det är alltså en sexårig grabb som gillar att använda nagellack, dansa balett och ha rosa kläder. För det är han mobbad och har bland annat fått en kniv i nacken. Tragiskt, eller hur? Nähä, folk och lärare tycker bara att han "Får skylla sig själv" och "Det är sådant man får räkna med när man beter sig sådär". WHAT THE FUCK!?!?!?!?

Jag blir så ledsen när jag läser sådant här, och jag bara önskar det fanns något jag kunde göra för den här killen bortsett från att blogga om det! Jag skulle bara vilja ge honom en kram och säga åt honom att fortsätta kämpa, fortsätta vara sig själv, och att det kommer bli bättre. Ingen ska behöva genomlida något sådant! ALLA ska få ha rätten att få vara sig själv, och det oavsett vart man bor eller vem man är! Usch....

Läs förresten de här orden om händelsen, jag kan inte annat än att skriva under på vad hon skriver!
http://www.aftonbladet.se/wendela/barn/article8550558.ab

Till alla er där ute som genomlider något liknande;
*KRAM* Det kommer bli bättre, jag lovar! Finns det något jag kan göra för er, så säg till! Vad det än är, I'll try to help! Skicka mig ett mejl och jag ska göra mitt bästa för att hjälpa er;
[email protected]



Ni förtjänar bättre. Det kommer bli bättre. Vi ska göra det bättre, vi gör det tillsammans!
*BamseKram till er ALLA*

Puss o Kram
Lina Lilja

BornThisWayFriday!!

Som vi väntat!! Den är riktigt bra, dock så hade jag önskat den mer balladig så att man hör den fantastiska texten! Men en akustisk version blir nog magisk!!! Youtube har kapat slutet, så vill ni höra hela så rekommenderar jag er att gå till www.perezhilton.com där ni hittar den :)



It doesn't matter if you love him, or capital H-I-M
Just put your paws up
'Cause you were Born This Way, baby

My mama told me when I was young
We are all born superstars

She rolled my hair and put my lipstick on
In the glass of her boudoir

"There's nothin' wrong with lovin' who you are"
She said, "'Cause he made you perfect, babe"
"So hold your head up, girl and you you'll go far,
listen to me when I say"

I'm beautiful in my way,
'Cause God makes no mistakes
I'm on the right track, baby
I was Born This Way

Don't hide yourself in regret,
Just love yourself and you're set
I'm on the right track, baby
I was Born This Way

Ooo, there ain't no other way
Baby, I was Born This Way
Baby, I was Born This Way
Ooo, there ain't other way
Baby, I was Born-
I'm on the right track, baby
I was Born This Way

Don't be a drag, just be a queen
Don't be a drag, just be a queen
Don't be a drag, just be a queen
Don't be!

Give yourself prudence
And love your friends
Subway kid, rejoice your truth

In the religion of the insecure
I must be myself, respect my mouth

A different lover is not a sin
Believe capital H-I-M (Hey, Hey, Hey)
I love my life, I love this record and
Mi amore vole fe yah (Love needs faith)

I'm beautiful in my way,
'Cause God makes no mistakes
I'm on the right track, baby
I was Born This Way

Don't hide yourself in regret,
Just love yourself and you're set

I'm on the right track, baby
I was Born This Way

Ooo, there ain't no other way
Baby, I was Born This Way
Baby, I was Born This Way
Ooo, there ain't other way
Baby, I was Born-
I'm on the right track, baby
I was Born This Way

Don't be a drag, just be a queen
Don't be a drag, just be a queen
Don't be a drag, just be a queen
Don't be!

Don't be drag, just be a queen
Whether you're broke or evergreen
You're black, white, beige, chola descent
You're lebanese, you're orient
Whether life's disabilities
Left you outcast, bullied or teased
Rejoice and love yourself today
'Cause baby, you were Born This Way

No matter gay, straight or bi
Lesbian, transgendered life
I'm on the right track, baby
I was born to survive
No matter black, white or beige
Chola or orient made
I'm on the right track, baby
I was born to be brave

I'm beautiful in my way,
'Cause God makes no mistakes
I'm on the right track, baby
I was Born This Way

Don't hide yourself in regret,
Just love yourself and you're set
I'm on the right track, baby
I was Born This Way

I was Born This Way, hey!
I was Born This Way, hey!
I'm on the right track, baby
I was Born This Way, hey!

I was Born This Way, hey!
I was Born This Way, hey!
I'm on the right track, baby
I was Born This Way, hey!


Puss o Kram
Lina Lilja

Glee Spoilers

En klasskompis hade sett en Glee-reklam, var tvungen att Googla och OMFG!!!! Längtar tills det här avsnittet, "Never Been Kissed", sänds på kanal 11 onsdag v. 8 klockan 20.00. Eller så kikar jag helt enkelt på nätet innan, har inte bestämt mig än....



WTF just happened??

Puss o Kram
Lina Lilja

Borde Plugga Men Gör Det Inte

Behöver jag säga mer? Gosh, this is sooooo booring!!! Är i alla fall klar med Engelskan och Svenskan vilket känns bra, ligger sjukt mycket efter i matten och tyskan dock. Tyskaprov nästa vecka *suck*. Och bloggande blir det inte speciellt mycket eller speciellt intressant heller. Jaja, ni får överleva ändå, roa er med mina bloggtips istället :)

Ikväll ska jag åka kvällsskidåkning i Kungsberget med farsan. Skoj! Igår var jag på Ki Box med skolan, sjukt kul men jävligt jobbigt! Blev av med lite ilska i alla fall, haha! Totally my thing! Träningsvärk har jag också, så in i ******.....

Vi hörs när vi hörs!

Puss o Kram
Lina Lilja


A Lot Going On

Det är så jäääävla mycket nu! Gårdagen var fylld med blandade känslor och händelser, men det blev bra tillslut i alla fall tror jag. Har en del att tänka på nu dock, fick en del förfrågningar att tänka över. Ridningen igår gick bra i alla fall, vilket var skönt. Red samma häst IGEN, men det gör inget, tycker jättemycket om henne, mer och mer för varje gång! Skitmysig häst :) (Hoppas jag får rida henne nästa gång igen ;))

När vissa människor mår dåligt så skriker de, andra grinar, vissa dricker. Jag sover. Jag gick och la mig före klockan nio igår, vaknade halv åtta imorse, fortfarande lika trött. Ska försöka hinna med tvåbussen hem idag, sova och plugga hela kvällen, kan bli spännande.

Apropå plugga, kanske ska koncentrera mig på engelskan nu. C ya later!!

Puss o Kram
Lina Lilja

Melodifestivalen avsnitt 1

Jag är ett STORT schlagerfan och ska naturligtvis utvärdera gårdagskvällen grundligt, trots att jag borde plugga....

1. Dilba - Try Again
Helt okej, inget stort fan av henne direkt. Kläderna var okej, lite rymdkänsla sådär. Inte värdelöst, inte bra. Låten var... Sådär.

2. Swingfly - Me and My Drum
Inte min musiksmak, för fem öre. Lite för töntigt, lite för barnsligt för min smak. Favoritdelen var den rödhåriga tjejen, älskade hennes röst och hon var dessutom grymt snygg! Annars. Inte värdelöst, inte bra.

3. Jenny Silver - Something in Your Eyes
Tyckte inte alls om henne förra året, måste säga att hon var betydligt mycket bättre i år dock! Men bra? Nej. Värdelöst? Nää...

4. Jonas Mattson - On My Own
Var lite förväntansfull på denne mannen, för att se vad han kunde komma med, men nääää... Inte bra, inte värdelös. Bra röst dock.

5. Le Kid - Oh My God
Katy Perry inspirerat upp över öronen! Dock är Katy TUSEN gånger BÄTTRE!!! Inte värdelöst, men DEFINITIVT inte bra! Jag erkänner dock, lite smågulligt var det.

6. Rasmus Viberg - Social Butterfly
Helt okej faktiskt. Låten var lite klassisk melodifestival sådär, lite Alexander Rybak. Ganska bra. Men vad var det där med att se ut som Karlsson på Taket? Var livrädd för honom när jag var liten, så nej, ingen hit direkt. Men värdelöst? Nej.

7. Pernilla Andersson - Desperados
Ganska bra låt faktiskt. Att den är på svenska är ju såklart en nackdel dock... Lite väl mycket rött på scenen kanske, men annars helt okej.

8. Danny - In the Club
DANNYYYYY!!! Jag hade SJUKT stora förväntningar på denna mannen redan innan, och efter ett ganska värdelöst startfält så var han den enda kvar att rädda kvällen! So how did he do? HAN VAR AWESOME!!! Why? Jo, let me tell you! Låten i sig är inte den bästa, med handen på hjärtat, även om jag i skrivande stund sitter och lyssnar på den om och om igen på youtube (gäller att passa på innan SVT plockar bort den). Däremot så har han lärt sig av sina kollegor, och man kunde se många olika influencer. Att det var Micheal Jackson inspirerat tror jag nog att vi alla kunde se, men mer då? Jo, det syns att han har tittat på Adam Lambert. How? Han fick med alla. Det är hans ess i rockärmen. Hans key to success. Omedvetet så försöker vi identifiera oss med artister, föreställningar, människor, böcker, filmer, kändisar, osv. "Lika barn leka bäst" heter det ju, och lite så är det. Möter du någon som du kan identifiera dig med, så tycker du omedvetet bättre om den och lyssnar hellre på denne. Det är något Adam är mycket bra på, att inkludera alla, och det är också något som Danny gjorde i hans show igår. Han hade svarta, vita och latino-dansare, dansare ur båda könen. Han rappade en snutt i slutet av sången dessutom. De sex personer som befann sig på scenen hade alla olika klädstilar, och dessutom var showen disco-inspirerad. Do u get what I'm talking about?
Mer då? Hans röst är ju extraordinär, verkligen något utöver de normala! Både han och dansarna är SJUKT duktiga, skadar ju inte heller liksom. Sen har han varit riktigt duktig på att promota sig själv, med lite hjälp från Sony Music och gulliga Nina. Ni kan läsa massor med uppdateringar om mello-äventyret på Ninas blogg, officiella FB-sidan, Dannys fansite samt Dannys Bilddagboken.
Sen är han ju sjukt snygg och sexig också, det tror jag vi alla kan skriva under på, oavsett sexuell läggning. Eller som våran kära Fredrick Federley live-twittrade igår;
"Typ alla brudar här + 2 bögar vill ligga med Danny. Lite sugna är de riktiga killarna oxå. #mel2011"



Jag skulle kunna fortsätta prata om Dannys segertåg forever, för det tror jag mycket väl att det kan vara. Nu hade han ju inte direkt något motstånd igår, förhoppningsvis blir finalen lite tuffare, men jag tror faktiskt kan gå hela vägen, och då menar jag hela vägen med Tysklandfinalen inkluderat. Här har vi the winner! Kom ihåg att det var från mig ni hörde det först. Och nu har ni dessutom the key to success, om ni skulle vilja ställa upp nästa år menar jag. Varsågod.


Ser med spänning fram emot nästa veckas mello. Bland annat Babsan, Brolle och Sanna Nielsen, spännande!

Puss o Kram
Lina Lilja

Sweet!

Life's good right now! Har varit mycket denna helgen! Igår hade jag en lugn förmiddag, därefter hockey i Läkerolen, en av det bättre matcherna på länge och med bra drag! På kvällen melodifestivalen (såklart!) och därefter sova eftersom klockan stod på 5.50 imorse... Följde med en kompis på tävling idag, gick helt okej, kom hem vid lunch och nu ska jag iväg och fira farmor som fyller 79 år idag, grattis! :D

På hockeyn igår träffade vi en jättegullig kille. Social, trevlig och ganska snygg! Bland allt hat och alla elaka människor man möter dagligen så värmde det verkligen att stöta ihop med en kille som honom. Det ger en hopp! Så till dig, killen i 20-års åldern som på Brynäs-Djurgården matchen igår satt på F1, rad 8, plats 5; Me like you!

När jag kommer hem ska jag skriva ett låååångt inlägg om melodifestivalen, och nya Danny!!

Puss o Kram
Lina Lilja

Awesome night, Awesome movie!

Hade jätteroligt igår! Fika och bio är vad som hände, och trassel var verkligen grym! Sjukt rolig film, och aningens sorglig också! Ta med er barnen och se den, ni kommer definitivt tycka om den, verkligen en film för alla!!



Idag blir det hockey och sen MELODIFESTIVALEN!!!! Yey!! :D Imorgon ska jag hänga med en kompis som hästskötare på tävling, så blir tidig morgon. Men kul anyway! Vad har ni för er denna helg?

Puss o Kram
Lina Lilja

Trassel!

Biokväll ikväll! Ska tillsammans med några klasskompisar gå och se nya Disneyfilmen Trassel, ska bli skitskoj! Ha en bra kväll vänner!



Puss o Kram
Lina Lilja

Lena Nyman

Rest In Peace



Puss o Kram
Lina Lilja

Café Vasa

Har världens längsta håltimme nu så sitter på cafét här och pluggar. Eller ja, försöker plugga i alla fall, koncentrationen är väl inte på topp, hehe. Klockan två har jag idrott, skridskor, och sedan ska jag HEM! Har gått och lagt mig nio två kvällar i rad och jag är fortfarande lika trött på mornarna, sjukt!



Puss o Kram
Lina Lilja

Fuck Matte

Jag hatar matte, bara så ni vet. Är det någon som är bra på matte och känner sig sysslolösa för tillfället så får ni gärna säga till, har tre uppgifter kvar innan jag åtminstone är klar med matteläxan. Det gäller matte B, andragradsekvationer och pq formeln. Anyone? PLEEEEEAAASE!!!!

Hata matte.

Puss o Kram
Lina Lilja


Trött...

Livet rullar på. Lite väl fort ibland kanske, fatta att det redan är februari!! Jaja, det känns bra i alla fall. Fullspäckade dagar med skola, stall, läxor och träning. I helgen drar melodifestivalen igång också, jag som är ett STORT schlagerfan tycker det naturligtvis är sjukt kul :) Luleå är det som gäller!!

Jaja, ska dra igång skolan nu, engelska står först på schemat. Vi hörs när vi hörs!

Puss o Kram
Lina Lilja

RSS 2.0