A Friendly Reminder to Keep Fighting

Idag biter vi ihop! Vaknade med en fräsch hjärna imorse - gårdagen var gårdagen, idag är en ny dag. Hade ju totalt glömt bort att det är Valborg idag, så det blir svårt att få tag på svenskarna man skulle behöva prata med, men det löser vi! Ska sticka iväg till skolan en sväng, sen blir det träning och lite plugg också. Kämpa Lina!
 
 
Puss o Kram
Lina Lilja

Omtumlande Dag

Vaknade alldeles yr idag, funderar i efterhand på om det var universum som meddelade mig att det skulle bli en snurrig och jobbig dag. Herregud vilken dag. Vill helst krypa under täcket och vakna upp typ... Aldrig. Meeeen, det gäller att bita ihop och fortsätta. Och det har hänt så många saker idag som jag bara måste blogga om. Jag börjar med allt det negativa - så avslutar vi på en positiv sida sen!
 
 
Det började med att jag fick reda på att min favoritbloggläsare ska opereras för cancer på måndag. Det är det tredje beskedet kring cancer jag har fått den senaste veckan. Jag hatar cancer. Senare fortsatte det med en löparlektion som bara... Gick åt helvete. Senaste åren har jag sakta men säkert byggt en självkänsla och grundtrygghet som gör att jag inte baserar mitt eget värde speciellt mycket i prestationer - but today was just bad. Och när självförtroendet har börjat sjunka så går det bara utför sen, det blir en självuppfyllande profetia. Jag ska inte gå in mer i detalj gällande löparlektionen, men det var i alla fall tydligt att min tränare märkte hur illa det var för jag fick ett "Good job today Lina" efter lektionen, lite sådär tröstande. Nya tag imorgon. Så kommer jag hem, självförtroendet är i botten, möts av två glada hundar och jag känner mig lite bättre, så säger min roomie att hon trots allt vill ha hyra för maj. Först kom vi överrens om att jag inte skulle betala för maj, så får jag tillbaka min deposit, istället för att jag ska skriva en check för att få tillbaka en check. Lättad över detta beställde jag hem lite saker från amazon som jag hade tänkt vänta med till slutet på månaden, och kände mig för övrigt lättad då det löste typ alla mina ekonomiska problem. Så tar hon tillbaka det idag. Jag har inte pengar nog att betala hyran som det är, och jag har en hel månad kvar att överleva. Får bli ett samtal till föräldrarna imorgon och be att få låna lite pengar. Usch, just som jag hade börjat skaka av mig allt jobbigt som hänt under dagen kom det här och grävde ner mig totalt igen.
 
 
På en annan not... Jasons artikel i Sports Illustrated är väl diskuterad idag, och har givit upphov till många intressanta diskussioner och tankar. Jag har också noterat ett helt nytt användande av ordet 'hen'. För ett år sedan var det väl debatterat - idag används det av de flesta som vilket annat ord som helst. Dessa screenshots är tagna idag.
 
 
 
Det kom också ett försvar från ett oerhört oväntat håll. Nyvunnen respekt för Kissie! Läs här: http://www.kissies.se/hen-debatten
 
Notera också hur Odd vill använda det, men ändå inte använda det, här: http://theoddway.colin.se/2013/04/29/sanningen/ 
 
Blondinbella och Odd väntar alltså barn, också en av alla dessa nyheter som nått mig idag. Nu kanske jag är extra bitchig, men en liten del av mig hoppas att deras unge blir transsexuell. Samtidigt är jag såklart glada för deras skull, alla förtjänar lycka! 
 
Jag har också bestämt mig för att försöka starta en podcast. Mer om det någon annan dag, när jag känner mig lite säkrare på mig själv. Ikväll är självförtroendet lite för mycket i botten för att jag ska kunna tro att jag överhuvudtaget ska lyckas. Mycket av det här hade jag velat prata om mer i detalj, 'hen' hade jag velat ägna ett helt inlägg åt, men det här är allt jag orkar just nu. Samtidigt vill jag bara få ur mig allt, nämna allt. Jag avslutar med Jasons ord, så hörs vi imorgon istället. Nu ska jag pussa hundar!
 
 
Puss o Kram
Lina Lilja

"I'm a 34-year-old NBA center. I'm black. And I'm gay."

Så har det då hänt. USA's första öppet homosexuella spelare i en av de fyra stora ligorna (baseball, basket, hockey och amerikansk fotboll) har kommit ut. Namnet är Jason Collins, basketspelare. Inte helt oväntat rann tårarna på mig när jag läste hans text på Sports Illustrateds hemsida, men inte så mycket för att han kommer ut. Tårarna rann för sättet han skrev. Sakerna han sa. Hur han sa det. Collins bevisade att han inte bara är skicklig med bollen - han är också skicklig med pennan. Och, såklart, vill jag hylla honom för vad han gör. Förhoppningsvis kommer fler följa (sa samma sak när Anton Hysén kom ut i det betydligt mer öppna Sverige, 2 år senare väntar vi fortfarande....), men oavsett vad så kommer Collins ha en spännande, och svår, tid framför sig. Reaktionerna jag sett hittills har bara varit positiva, föga förvånande (det här är trots allt något man väntat länge på), men de elaka kommentarerna kommer att komma. Och de kommer att göra ont. Vilket påminner mig om att jag borde länka till filmen som min kompis visade mig här om dan. Se den. Och läs artikeln. Varning för tårar.
 
 
http://sportsillustrated.cnn.com/magazine/news/20130429/jason-collins-gay-nba-player/?mobile=no#all
 
 
Puss o Kram
Lina Lilja

That Time of the Month

Hur duktig man än är på att träna och äta rätt så är det trots allt en vecka när det bara inte går att vara duktig. Livmodern krampar och blodet sprutar - att då bege sig iväg på en löptur och komma hem och käka gurka och spenat?! Nej tack! Det är oerhört svårt att hålla sig on track under mensen, men samtidigt är det viktigt att inte komma allt för långt ifrån the road you're on. Igår tränade jag 15 minuter högintensivt och käkade ett paket Ben&Jerry's. Idag blev det endast en promenad till mataffären, och det jag kommer att unna mig är Toblerone. Men utöver det försöker jag att äta så nyttigt jag bara kan - frukost, lunch, snack, och middag. Som vanligt. Och en extra vilodag är okej - men inte fem. Att löpturen blir till en långpromenad är också helt okej. Så länge man ser till att komma igång så fort det bara går efter att lingonveckan är över!
 
Favoriten<3
 
Puss o Kram
Lina Lilja

Isabella Löwengrip och Södra Latins nya omklädningsrum

Ingen har väl missat debatten som kommit igång efter att Södra Latin i Stockholm infört ett tredje omklädningsrum för de som inte vill byta om i varken tjejernas eller killarnas. Isabella Löwengrip och hennes fästman Odd var snabbt framme med pekpinnarna, berättade om hur fel detta var. Jag har undvikt att uttala mig i frågan då jag tror de flesta redan vet var jag står, och för att så många redan sagt det så bra (läs till exempel Cimon och Immanuels inlägg). Men när jag imorse vaknade upp och läste/hörde att både Bella och Odd uttalat sig igen så kunde jag inte hålla tyst längre. Att människor som ses som förebilder för så många uttalar sig så starkt i frågor de inte kan något om är ett problem i sig, men jag ska sätta det åt sidan och istället berätta om några människor jag mött vars liv hade blivit betydligt lättare om detta extra omklädningsrum funnits i deras gymnasieskola.
 
 
Först vill jag berätta om en kvinna jag mötte när jag stod i Centerpartiets tält i Stockholm Pridepark för några år sedan. En transperson MTF (male to female - alltså en kvinna med penis) från en mellanstor svensk ort. Det var tur att hon mest bara behövde någon som lyssnade, för jag visste verkligen inte vad jag skulle säga när hon började berätta. Hon berättade om hur hon var tvungen att klä sig som en man till vardags, även fast hon inte trivdes med det, för att hennes omgivning, arbetskamrater, etc., inte tillät något annat. Hon berättade om hur hon bara minuter tidigare hamnat i bråk med några av prideparks vakter, för att de insisterade på att kalla henne "honom" och "han". Det här är alltså vakter som jobbar i pridepark! Även om jag inte känner henne kan jag med säkerhet säga att hon hade uppskattat ett tredje omklädningsrum.
 
 
Sen vill jag berätta om en nuvarande klasskompis till mig, också tjej med penis. Hon har problem varje gång hon ska gå på toa för hon vet inte vilken toalett hon ska välja. Jag har sociologi med henne, med en lärare som är relativt öppensinnad och också känner henne sedan innan, vilket gör att hon har få problem på våra lektioner, men hon har berättat om hur hon i andra klassrum, och inte minst när hon var yngre, blev kallad "han" trots att hon gång på gång sa att hon är tjej. Jag garanterar att hon hade blivit överlycklig om det fanns ett tredje omklädningsrum i hennes high school.
 
 
Jag har många fler människor jag skulle kunna berätta om, men tyvärr så måste jag lämna datorn nu och sätta fart med annat. Mitt meddelande till Bella lyder som följer: De finns där ute, många av dem, som behöver det där tredje omklädningsrummet. Och vet du inte ens skillnaden mellan sexuell läggning och könsidentitet, då ska du inte ens yttra dig i frågan till att börja med. Jag respekterar din åsikt, men snälla, läs på. Jag finner inget annat än okunskap i dina, och Odds, inlägg. 
 
 
Mitt meddelande till Södra Latin är som följer: Ni är grymma och jag stöttar er till 100%!
 
Puss o Kram
Lina Lilja

Självdisciplin

Regnigt och kallt var det när jag kom till löparträningen idag, som alltid är utomhus. Våran coach var småkrasslig och eftersom vädret inte heller var på vår sida ställde han in lektionen idag, wohoo! Vad gör jag då? Åker hem och käkar glass? Nej - ut på en löptur ändå såklart! DET är vad jag kallar självdisciplin! Hade aldrig hänt när det gäller gamla Lina kan jag ju meddela - men det här är nya Lina! För övrigt måste jag bara berätta att min coach berömde mig i måndags på träningen. Han är en man som är sparsam med sina beröm, men han lyckades ge mig ett "Very good Lina!". Alltså måste jag ha gjort något riktigt bra! Jag levde på det hela kvällen ska jag erkänna. Nu ska jag se lite American Idol och sen blir det soooovaaa!! Godnatt!
 
 
Puss o Kram
Lina Lilja

Grått och Mulet

Ute är det mulet och grått - men i hjärtat skiner solen! På riktigt alltså, sitter här med tända ljus, lurar mig själv att tro att jag pluggar medan jag egentligen gör allt annat än det, och mår riktigt bra. Köpte ett ekologiskt doftljus som jag älskar i söndags på Earth Day och det brinner mer eller mindre hela dagarna. Underbart! Doftljus är verkligen något man inte kan få nog av, varför har jag inte använt mer sådant tidigare i mitt liv?! Köpte för övrigt även tre ekologiska tvålar, gjorda här i Kalifornien, som luktar helt fantastiskt, men sparar dem tills jag landar i Sverige igen. Mindre än fem veckor nu tills jag lämnar det här stället - läskigt!! I natt drömde jag att jag flyttade till Berlin när jag kommit hem... Det kanske man skulle göra, haha?! Ja hörrni, möjligheterna är många. Nu ska jag fortsätta lukta på mitt doftljus och njuta av förmiddagen innan jag ska iväg till skolan!
 
 
Puss o Kram
Lina Lilja

En krona metern till Ung Cancer!

I augusti kommer jag att springa Midnattsloppet i Stockholm. Det är en sträcka på 1 mil = 10 km = 10 000 m. Som om jag inte vore taggad nog så har jag bestämt mig för att starta en insamling och genom loppet samla in pengar till Ung Cancer, en organisation ni alla vet jag brinner för. Jag har varit i kontakt med dem, och det kommer att komma upp en funktion på deras hemsida i maj där man kan starta en insamling online, så det är precis vad jag ska göra. Målet? 10 000:-. Det skulle bli en krona per meter lopp jag sprang. Det kan vi väl få ihop? Jag har också en dröm om att få ihop en sponsor som kan tänka sig dubbla beloppet eller så om jag gör extra bra ifrån mig i loppet, så vet ni någon som skulle vara intresserad - hör av er!
 
 
Jag fick ett mejl för en vecka sedan om att mitt stödmedlemskap gått ut, och att de vore glada om jag förnyade det. Tyvärr räcker inte pengarna till just nu, men så fort de gör det kommer jag att förnya mitt medlemsskap. Det här är vad jag tänker göra så länge. I maj kommer det att komma upp en sida där ni kan skänka pengar, men jag vill att ni ska veta detta redan nu så att ni kan förbereda er och spara ihop några extra kronor. Så fort sidan är uppe kommer jag att berätta det för er! Jag vill också att ni ska veta att varenda krona räknas, och det kvittar om ni skänker 1:- eller 1000:-. Allt är viktigt och allt kommer att tas emot med öppna armar och ett fett leende. 10 000:- by augusti vänner - är ni med?
 
Puss o Kram
Lina Lilja

Myten om svett - och varför Bikramyoga inte är bra för dig

Jag kan nog säga att jag officiellt tagit mig ur min post-Jillian-Michaels-ångest. Det som krävdes var lite ältande med kompisar - och en helt fantastisk söndag innehållandes yoga, matlagning (hemmagjord broccolisoppa och hälsobröd - MUMS!), Earth Day, och Frozen Yoghurt i fina människors sällskap. Idag känner jag mig lättare i huvudet och i själen, det enda som ska göras nu är allt plugg som jag inte gjorde i helgen.... 
 
 
Nu tycker jag att det har blivit lite väl mycket ångest och alldeles för lite träning och hälsa på bloggen på senaste tiden. Därför tycker jag att vi idag ska ta och ha ett snack om svett - och bikramyoga. Ser alldeles för många människor springa på bikramyoga, och jag suckar för mig själv varje gång. Ibland tar jag debatten, men samtidigt så vill jag inte lägga mig. Däremot är den här bloggen min, jag skriver va fasen jag vill här, så nu kommer ett inlägg om varför ni INTE ska köra bikramyoga!
 
 
För att förstå bikramyoga, som alltså är yoga i en hög temperatur, så måste vi först prata svett. Många tror att svettas är bra för dig, att det är ett tecken på att man tränar tillräckligt hårt och att man får ut en massa avfall ur kroppen genom svetten. FEL! Först och främst är mängden svett oerhört individuellt. Vissa svettas mycket, andra svettas i princip ingenting alls. Bara för att du inte svettas innebär inte det att du inte tränar hårt! Svett är kroppens temperatursystem. Det enda det gör är att om man blir för varm, svettas kroppen för att reglera temperaturen inne i kroppen. Allt som kommer ut är vatten och salt! Kroppens avfall kommer ut i urinen. Så nästa gång ni tränar - skit i hur mycket ni svettar! Enda anledningen till varför ni ska tänka på hur mycket ni svettar är att om man svettas måste man dricka extra mycket vatten (och äta mer salt också, men generellt har vi redan alldeles för mycket salt i vår mat så det är ingenting ni behöver tänka på).
 
 
Yoga som träningsform, utförd på rätt sätt, är oerhört effektivt och flera studier visar att yoga förbättrar dit liv på mer än ett sett. Jag kör själv yoga 1-2 ggr i veckan! Det finns flera variationer av yoga, och man får själv prova sig fram till vilken som passar själv, men den som jag INTE vill att ni kör är bikramyoga. Bikramyoga utförs i en extra varm träningssal - för att man ska svettas och kroppen ska bli varm. Som vi redan diskuterat är grejen att svett är bra för dig bara en myt. Det är inte dåligt att svettas, men det är bara en av kroppens funktioner likt alla andra. För det andra svettas man i sådana oerhörda mängder att man lätt kan få en brist på vatten om man inte dricker jättemycket i samband med träningen, och man kan även få hyperthermia, som uppstår när kroppens temperaturreglering slås ut och man blir överhettad. Yoga är dessutom en form av träning som innehåller oerhört mycket stretching. Ja, gör du bikramyoga kommer du att lyckas göra massa roliga och svåra poser, men inte på ett hälsosamt sätt. När kroppen är varm är den rörligare (liksom spagetti!) - men för att minimera risken för skador måste värmen komma inifrån kroppen, genom uppvärmning och rörelse, inte utifrån i form av en varm träningslokal. Risken är då stor att man provar sig på för svåra poser och sen drar på sig lättare skador (som sträckningar) eller allvarligare som kan kräva lång rehabilitering. Kort och gott: skippa bikramyogan!
 
 
Puss o Kram
Lina Lilja

Ny Dag Nya Tag

Jaha, så har det gått en vecka sen jag var i Las Vegas. En tuff vecka, minst sagt, men jag tar en dag i taget. Snart ska jag ta mig iväg till ett yogapass, och sen blir det nog ett besök på Earth Day på andra sidan stan. Alla pratar om det så det känns som att man borde uppleva det! Har dock fortfarande en hel del att ta igen gällande plugg och så... Tja, vi får väl se! 
 
 
Ville egentligen bara kika in och säga att jag lever, typ. Vet inte riktigt vad mer jag ska uppdatera er på! Livet är rätt lugnt just nu, lullar på liksom. Försöker njuta av sista tiden här i Cali, snart landar jag i Sverige igen!
 
 
Puss o Kram
Lina Lilja

Outlaws of Love

 
 
Puss o Kram
Lina Lilja

Pull Me Down

 
Puss o Kram
Lina Lilja

Allmanna Tankar

Sa sitter jag aterigen pa en skoldator utan svenska alfabetet, efter annu ett spanskaprov som denna gangen gick samre an samst. Delvis for att jag inte pluggat, men inte minst for att jag inte ens forsokt. Jag ar annu under ytan sedan i lordags, har inte riktigt tagit mig upp ur gropen an. Det ar ingen ny kansla i mitt liv, jag har upplevt den manga ganger forut. Efter CUF-kurser, efter konserten med Adam Lambert, efter forelasningen med Cimon och Julia for ett ar sedan... Anda sa kanns den sa obekvam, konstig och olustig. Ny. Som att jag inte vet hur jag ska hantera den. Innerst inne vet jag att jag bara behover vanta ut den, att det kommer ta nagra dagar, kanske en vecka, kanske mer, men inom kort kommer livet kannas bra igen. Det kommer ga over. 
 
 
Tyvarr gor inte den vetskapen det tuffa lattare. Jag gick in pa min egen blogg och klickade mig tillbaka i arkivet till slutet pa maj, efter Julia och Cimons forelasning, och laste igenom inlaggen jag sjalv skrivit. Trots allt kan ingen lara mig sa mycket bra och kloka saker om mig sjalv som jag sjalv. Det var en fruktansvart javla tuff vecka dar efter forelasningen. Ni anar inte hur deprimerad jag var - pa riktigt. Galet nere. Men, jag kom ur det! Vilket jag kommer gora aven den har gangen. Det som haller mig atminstone lite ovanfor ytan ar att jag inte ar ens i narheten sa nere som jag var da, vilket innebar att det "borde" ga fortare att ta sig ovanfor ytan. Det innebar ocksa att jag lever ett lyckligare liv nu an jag gjorde da.
 
 
Sa vad ar det for tankar som snurrar just nu? Mest tankar om framtiden. Aven om jag inte vet till 110% an vad jag vill gora "nar jag blir stor", sa har jag nagot av en ide i alla fall. Jag vet vilket hall jag ska ga at. Problemet ar att jag kanner att jag, genom att flytta hem till Sverige, tar ett steg tillbaka. Jobben jag vill ha, livet jag vill ha, kommer, en vacker dag, att ta mig till USA. Face it, du kommer bara till en viss niva i Sverige hur mycket du an forsoker. Det ar darfor manniskor som Robyn, Malin Akerman, Alexander Skarsgard, etc., numera ar bosatta i LA. Samtidigt vet jag, pa samma satt som jag visste for ett ar sedan, att det har ar ratt sak att gora just nu. Jag minns det dar citatet jag laste nagon gang om hur att ta ett steg tillbaka inte innebar failure - utan att man tar sats. Det ar precis det jag ska gora nu. Aka hem och ta sats.
 
 
Jag tanker pa allt jag vill gora i mitt liv. Sa tanker jag pa hur mycket jag redan hunnit gora under mina knappt 20 ar pa denna planet. Sa langt jag redan har kommit. Livet ar hart, ratt och tufft, men jag ar omringad av fantastiska manniskor, och jag tvekar inte en sekund pa att jag kommer att komma dit jag vill. Men lycka ar bara att vara forberedd nar chansen kommer - och dar ar jag inte an. Nu ska jag hem och ta sats, forbereda mig, och komma tillbaka starkare och battre an nagonsin. 
 
 
Puss o Kram
Lina Lilja
 

Pray For Boston

 
Puss o Kram
Lina Lilja

Las Vegas

Så det blev inget bloggande från Las Vegas, men nu är jag hemma igen och WIFI verkar ha blivit kompis med blogg.se igen - wohoo! Min resa var delvis väldigt bra, delvis jävligt kass. Resan dit gick väldigt smidig och bra, sov hela vägen. Kom till hotellet vid fyra på morgonen, och tydligen hade de inte nåtts av informationen att jag skulle komma så sent, men det löste sig i alla fall så jag fick ett rum. Gick och la mig och sov några timmar, käkade frukost och sen la jag mig vid poolen och läste lite. Det var härligt varmt i Las Vegas - men också jädrigt blåsigt! Tyvärr var poolen rätt ofräsch, men hotellet i övrigt var fint. På eftermiddagen tog jag mig en dusch och bytte om och så innan jag promenerade till arenan som bara låg cirka 10 minuter från hotellet. Perfekt! 
 
 
 
 
Showen var helt jävla fantastisk! Hade superroligt och blev jätteinspirerad! Jillian är precis lika fantastisk in real life som hon är på tv, och på alla andra ställen man kan se henne. Hade en superbra sittplats också! Efter showen fick vi VIP-are sitta kvar för en liten frågestund. Vi hade lämnat in frågor i förväg, och så hade de lagt dem i en hög och tog dem en och en. När ens namn ropades upp fick man ställa sig upp och ställa sin fråga. Jag fick ställa min!! Jag fick faktiskt PRATA med Jillian! Gah - det är så overkligt att jag själv inte fattar att det är sant! Gulligaste var dock den 14-åriga tjejen som började gråta när hon fick ställa sin fråga, så Jillian hoppade ner från scenen och gav henne en kram. Finaste på hela dan! 
 
Dagen efter är precis så illa som dagen efter alltid är. Man vaknar upp och vill helst bara somna om och aldrig mer vakna. Man hade det så underbart och nu är allt över. Pallrade mig upp och hämtade frukost, packade ihop, satt och såg dålig tv, sen tog jag en taxi till busstationen. Bussen avgick 20 minuter tidigt, men det hjälpte inte. Massa bilköer mellan Las Vegas och Los Angeles gjorde att vi blev en dryg timma sen till LA - och jag missade min nästa buss med 7 minuter. En redan dålig dag verkade bara bli sämre. Dessutom hade jag knappt ätit på hela dagen, jag hade spytt en massa på grund av åksjuka, jag hade inte ett öre till mat, och livet kändes bara piss. Får gå och ändra min biljett, och får reda på att nästa buss går FYRA TIMMAR SENARE - klockan 22.35. Då bröt jag ihop och började storgrina. Får i alla fall en "matbiljett" av han bakom disken så jag kan käka lite middag, sen satte jag mig ner och läste Jillians böcker som jag hade med mig. De fyra timmarna försvann så småning om, och bortsett från att jag trodde bussen skulle gå sönder så gick resan hem till Santa Barbara bra. Ramlade innanför dörren vid strax före ett och möttes av ett gäng hundpussar, sen däckade jag. Sov till strax före tio imorse, innan jag pallrade mig upp, har nu ätit frukost och ska snart ta mig till skolan. Har fortfarande ett fett jävla grått moln över mig, men jag ska verkligen försöka göra det här till en bra vecka. En dryg månad till och sen anländer jag i Sverige igen. Inte långt kvar nu! 
 
 
Just nu, just idag (och igår) känns livet ganska jobbigt. Glaset är halvtomt och allt är bara jobbigt. Jag vet inte om jag längtar hem, om jag längtar bort, eller om jag bara vill stanna. Det får vara så, idag. Det blir ofta så när man just fått uppleva en av sina högsta drömmar, får en feeling för hur livet skulle kunna vara. Samtidigt ger det mig bara en push att kämpa ännu hårdare för att komma dit jag vill. Jag kommer nå dit - det vet jag. Jag längtar.
 
 
Puss o Kram
Lina Lilja

Brak med WIFI

Sitter pa en skoldator. Ber om ursakt for avsaknaden av blogginlagg, men varat WIFI hemma har bestamt sig for att jag inte langre far ga in pa blogg.se eller nagon av bloggarna baserade pa sidan. SJUKT irriterande, minst sagt. Har provat allt utom att starta om internetet, sa ska val forsoka med det ocksa nagon dag. Annars far ni vanta er lite farre inlagg den narmaste manaden jamfort med tidigare.... I vilket fall sa aker jag i alla fall till Las Vegas i helgen. Dar har jag forhoppningsvis ett internet som gillar bloggen! Ska uppdatera lite darifran i sa fall. Nu maste jag satta fart med allt som ska goras idag: Plugg, handla, stada, tvatta, packa.... Hors!
 
 
Puss o Kram
Lina Lilja

Feeling Better

Wohoo! Vaknade imorse och kände i hela kroppen att det gått åt rätt håll över natten. Igår nådde jag botten och mådde SKIT, men idag mår jag mycket bättre! Fortfatande lite snorig, tung i huvudet, och småhostig, men betydligt bättre! Skippar träningen idag också, eventuellt blir det en promenad ikväll eller imorgon, och går allt som det ska kan det nog bli en lätt löptur på fredag! 
 
 
Igår gick jag på min enda lektion, och åkte hem direkt efter det. Struntade i klubbmöte och alltihopa. En kompis kom över en sväng för att hjälpa mig med ett projekt till skolan, som jag ÄNTLIGEN har lyckats lämna in, sen tog jag det bara lugnt, försökte plugga lite, och la mig tidigt. Mådde så himla dåligt igår, orkeslös och ont i huvudet. Men men, huvudsaken är att jag mår bättre idag! Ska försöka få lite plugg gjort nu, har MASSOR att göra!, och sen blir det sociologi och spanska i skolan, ett snabbt samtal med löptränaren, och sen åker jag hem för att fortsätta kurera mig. 
 
 
Till sist vill jag bara att ni ska se Halebops nya reklam, om ni ännu inte sett den. Låter den tala för sig själv.
 
 
Puss o Kram
Lina Lilja

Förkyld

Det är officiellt - lilla jag har lyckats dra på mig en förkylning i New York. Har ju varit så stolt och nöjd över att jag inte varit sjuk på närmare ett år, men nej, nu gick det inte längre. Vaknade upp igår morse med ont i halsen, drack en massa te och hoppades på att det skulle gå över, men idag har jag ännu ondare och är även lite snorig. Dricker te och käkar vitaminer like a crazy person - hatar att vara sjuk! Blir ingen löpning för min del idag, vilket tar emot lite med tanke på att jag inte tränat på över en vecka, men så får det bli. Bara att hålla tummarna för att jag är back on track (bokstavligen) på onsdag istället.
 
 
Puss o Kram
Lina Lilja

Back in Santa Barbara

Hade en jättebra vecka i New York och hann se en massa spännande! Allt från Empire State Building, till Cirkus i Brooklyn, till 9/11 memorial, till Rockefeller Center, till Wallstreet. Lite shopping och massa god mat blev det också såklart! Veckans höjdpunkter var söndagens NHL match mellan NY Rangers och Washington Capitals - Washington vann på straffar efter att Brynäsfödde Bäckström satt sin straff. Sååå kul! OCH The Lion King på Broadway som jag tjatat om så länge. Hade svårt att få biljetter men hittade hyfsade biljetter till fredagens matiné som vi gick på. HELT JÄVLA FANTASTISK SHOW!!! Galet bra från början till slut!
 
Bilder får ni någon annan dag. De är för stora för att bara ladda upp och orkar inte sitta och redigera just nu....
 
Flygresan hem igår gick väldigt smidigt och bra, och vid tiotiden klev jag innanför dörren. Sa hej till hundar och roomies, sen däckade jag. Var så jävla trött! Vaknade vid halv nio imorse - fortfarande helt död. Men, hade massor att göra! Har inte ens hunnit med hälften... Min telefon funkar inte för att T-Mobile har fuckat upp, och de har stängt idag på grund av påsk så måste dit innan skolan imorn. Har börjat pluggat i alla fall, fixat pengar till hyran (som blev dyrare än vanligt *ångest*), handlat mat, duschat, börjat packa upp (mitt rum är K-A-O-S just nu!) och träffat kompisar och haft en riktigt rolig kväll. Välbehövlig! Hann med en kort massage också, tog 30 minuter (allt jag hade råd med) och det var lika välbehövligt det också. Ack så skönt! Imorgon blir det att dra igång med träning och äta nyttigt igen - har varit en riktig fuskvecka alltså. Det känns skönt att vara tillbaka i Santa Barbara igen, även om det är mycket som ska göras. Ska verkligen njuta av mina sista två månader här!
 
 
Puss o Kram
Lina Lilja

RSS 2.0