GULDFEST!!!

SM-Guld, SM-Guld, SM-Guld!! Arenan kokade, stan kokade, ALLT KOKADE!!! Och stan kokar fortfarande kan jag meddela! Heeeelt galet! MEN SÅ JÄVLA COOLT! And I was there! Här får ni THE FULL STORY - från när slutsignalen gick!
Precis när slutsignalen gick var vi klara med kiosken som vi kastade ihop med några minuter kvar. Vi ville ju fira! Massa killar kom springande med guldhjälm i papp, löpsedlar och stora händer. OCH PUBLIKEN JUBLADE! STÄMNINGEN är något som jag absolut inte kommer kunna få ut i ord här, man måste ha varit på plats för att förstå!
Det blev guldmedaljer, OH AH SILFVERBERG och guldhjälmar. Massa GULD alltså! Lite intervjuer senare meddelare speakern att arenan ska vara öppen till 02.00, och jag skickar ett sms till mamma "Jag blir nog lite sen ikväll...". Tyvärr hade jag tappat bort mina kompisar, som senare visade sig ha gått hem, och ett tag undrade man om det skulle bli någon stämning eller om man skulle dra till stan. Men jag lyckades få en kompis att ta sig till arenan. I väntan på henne gick jag till spelargången, där Svedberg stod. Sen försvann han till omklädningsrummet. Vakterna försvann. Och ett gäng bestämde sig för att satsa och springa in - jag vågade inte utan gick och mötte min kompis i entrén istället.
NOTE TO SELF;
Regler som att inte beträda spelplanen, isen, omklädningsrummet osv. GÄLLER INTE NÄR MAN HAR VUNNIT SM-GULD! Nu vet jag till nästa gång liksom.
När jag mött min kompis och så gick vi tillbaka till spelaringången, och ut kom Larsson och Bertilsson. Nu tvekade vi inte längre - IN PÅ ISEN VAR DET SOM GÄLLDE!!!
Vi följde med in i spelargången, men tyvärr hade de slängt ut alla från omklädningsrummet nu för att killarna skulle få byta om (och tur var väl det! När dörren öppnades såg jag en naken hockeyrumpa (oklart vems)...). Men vi hängde där lite, mötte lite fler spelare.
Notera flaskan i handen som jag sprang runt med en stund - det är alltså den energidrycken som killarna dricker under matchen. Tänkte smaka på den, men vågade aldrig.... Efter ett tag blev vi ivägskickade, så vi gick upp mot restaurangen och logerna. Hittade lite fler spelare, och sedan även dörren som ledde bakvägen från omklädningsrummet. Så då kunde vi haffa MÅNGA spelare!! Gulligast (och nyktrast!) var Gunderson och nyopererade Lauritzen.
Sen hängde vi lite utanför restaurangen - enda stället där vi inte kom in. Men plötsligt kom alla spelarna ut för att fira med publiken. Spelarna stod en våning upp, på en "hylla" liksom, och publiken en våning ner på golvet. Vakterna spärrade vägen upp till spelarna, MEN vi var ju redan uppe!
Har MASSA fler bilder (121 stycken totalt!) men det här är allt ni får se (just nu i alla fall). Strax efter två körde de ut alla utom de som hade pass in till restaurangen. Vi åkte genom stan hem, där det var FULL FART så klart! Bland annat hade någon hyrt en stor jävla vit limo som de åkte runt i! Körde hem min kompis och var sedan hemma vid 3. Sa till mamma att hon skulle låta mig sova - och sov gjorde jag! Vaknade inte förrän vid 11 imorse. Klev upp, sjukanmälde mig, men åkte sen till skolan en sväng för att hälsa på lite kompisar, innan jag åkte hem igen. Nu sitter jag här! Tänkte plugga lite innan det är träning ikväll. Imorgon blir det guldfirande på stan!
Hoppas ni haft en bra vecka och får en bra helg :) GO BRYNÄS!!
Puss o Kram
Lina Lilja

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0