Nu Är Vi Bäst I Världen!!

Slumrade på soffan helt dödstrött vid midnatt och funderade på hur fasen jag skulle orka hålla mig vaken. Sov på soffan omkring två timmar, och när pappa väckte mig och sa att det snart var dags var jag redo att krypa i säng, väldigt redo. Men jag kämpade upp ögonen och efter en stund var jag pigg igen, och det behövdes! Från nedsläpp gick mitt hjärta i maxfart, och det slutade inte pumpa så hårt förrän jag somnat. De spelade så himla bra första och andra perioden, och sen kom ryssarna. Då blev man sådär äckligt negativ, bara för att man inte vågade hoppas. Så kom den där superräddningen med 30 sekunder kvar, då trodde jag seriöst att hjärtat skulle hoppa ur kroppen! När det började närma sig tio minuter in i sudden death så ville jag bara att någon skulle göra mål, vem som helst, så mitt hjärta fick lugna ner sig och jag fick krypa i säng. Jag menar, ett silver är ju inte så tokigt det heller! Men då, då kom det. Man såg på Zibanejad när han satte fart att nä fan, nu får det vara nog, nu ska puckjäveln in, och den gick in! Sen slog hjärtat ännu fortare och allt blev bara galet. Men det kvittar - för nu är vi bäst i världen!!


Jag är så himla glad för grabbarnas skull! De förtjänade den här vinsten så jävla hårt, och det var verkligen en laginsats som heter duga. Gång på gång har de kämpat sig upp från underläge och visat att matchen inte är över förrän signalen gått. Psyket på de här killarna är något utöver det vanliga, och sen är de självklart grymt bra spelare också! Jag hoppas att alla som kan tar sig till Arlanda imorgon 12.10 och sedan Kungsträdgården 16.00 för att hylla våra hjältar. Jag önskar verkligen att jag också kunde vara där, men tyvärr är det Brynäsmatch imorgon och jag måste jobba. I tanken är jag dock i Stockholm och firar, bra jobbat grabbar!


http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/landslag/juniorhockey/article14174664.ab


Puss o Kram
Lina Lilja

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0