The Buried Life

Av en händelse hamnade jag framför en realityshow, eller snarare en dokumentärserie, på kanal 5 imorse, och jag säger bara en sak; WOW!! The Buried Life är en dokumentär som råkade bli en tv-serie på MTV (nu ska MTV dock ha sagt att det inte tänker bli en säsong 3) och handlar om de fyra kanadensiska killarna Ben, Duncan, Jonnie och Dave som har gjort en lista på 100 saker de vill göra innan de dör, allt från att hålla ett tal på en främlings bröllop till att gå på en fest på The Playboy Mansion. För varje sak som de stryker från sin lista så hjälper de en främling att göra något som de vill göra innan de dör. Allt från att träffa sin son som han inte träffat på 17 år, till en liten tjej som vill övervinna sin höjdrädsla och åka en läskig berg-o-dalbana.



De här killarna är inte bara helt galna - de är också omtänksamma och ödmjuka som få. Samt väldigt inspirerande. Jag har själv länge funderat på att göra en så kallad bucket list, men det blir ju aldrig av! Nu ska jag göra en, med början idag! Självklart kommer jag inte att komma på 100 saker idag, men en början i alla fall. Jag lovar att ni ska få reda på varje gång jag kan stryka en sak från den listan!



The Buried Life sänds på Kanal 5 varje vardag 9.15.

Puss o Kram
Lina Lilja

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0