Drömmar, mål och planer

I helgen var jag på en jobbresa till Tallinn - vilket verkligen gav mig chansen att fundera kring saker och ting. Jag fick under helgen höra att jag har ett intressant liv, och det är inte första gången jag hör det. Det är många som fascineras av mitt liv och allt jag gör, allt jag hunnit med trots min unga ålder. Hur jag kommit dit? Jag hoppar helt enkelt på allt som låter roligt. Jag har dock insett nu att det är dags att ta tag i allt jag gör och strukturera upp det. Fundera ut vad mina långsiktiga mål och drömmar är, och vad mina kortsiktiga är. Vilka drömmar ska jag passa på att uppfylla nu, när jag är ung, och vad borde jag göra för att ta mig närmare mina mer långsiktiga drömmar och mål?
 
 
Exempelvis drömmer jag om att driva ett eget hälsocenter. Jag har alltid sagt att jag ska ha det by the time I turn 30. Alltså är det ett långsiktigt mål, men något jag borde göra mina val utefter. När jag funderar över ett jobberbjudande eller mellan två olika projekt att spendera min tid på. 
 
En annan dröm jag har är att få jobba som mental tränare i ett SHL-lag under en säsong. Få jobba med ett gäng hockeykillar under ett års tid, det drömmer jag om. Också en långsiktig dröm, men något jag borde jobba mot.
 
Sen har jag en ganska nyväckt dröm som är mer kortsiktig, något jag borde passa på att göra medan jag är ung: Jag skulle vilja åka till NYC och volontärjobba där några veckor på ett center för HBTQ-ungdomar. Exempelvis på ett center som tar hand om hemlösa HBTQ-ungdomar som har fått fly hemifrån pga sin läggning/könsidentitet. Det här är något jag skulle vilja göra under andra halvan av 2015 - men samtidigt är det också någonting som skulle kosta mig en jädra massa pengar. Jag skulle alltså behöva jobba arslet av mig för att hitta stipendier, spara pengar, osv för att ha råd att åka dit. Men det är något jag verkligen skulle vilja göra så det är nog något jag ska lägga lite tid och energi på den närmsta tiden.
 
Och så har jag drömmar som kommer och går. Jag vill uppleva mycket. Jag hoppar på saker som dyker upp framför näsan på mig. Exempelvis har jag sökt volontärjobb under OS i Rio 2016. OM jag får det är jag osäker på om jag skulle tacka ja - återigen något som skulle kosta mig en jädra massa pengar - men det vore himla kul. Så vill jag ju resa en massa såklart. Och så skulle jag vilja jobba med HBTQ-frågor i Sverige.
 
Finns MASSOR jag skulle vilja göra - men jag kan inte göra allt på en och samma gång. Det är just därför jag verkligen måste sätta mig ner de närmaste veckorna och styra upp mitt liv. Fundera på vad jag ska lägga tid på och vad jag borde lägga ner. Jag har ett jobberbjudande liggandes också, som jag måste fundera på över lovet. Helt enkelt är mitt uppdrag under julledigheten att strukturera upp mitt liv, mina drömmar, mål och planer, för att se vad det är jag borde göra just här och nu för att hinna uppfylla så många som möjligt av mina drömmar under min livstid. 
 
Spännande tider!
 
 
Puss o Kram
Lina Lilja

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0