Hej julledigt!

Åh vad skönt det var att få sätta sig på tåget hem till Gävle igår för lite julledigt - men oj så konstigt det var att komma hem! Gävle är ganska litet, och risken att stöta på någon man känner, eller brukade känna, är ganska stor. Såna där som man träffar, säger hej och vad gör du nu för tiden? till. Jag har fortfarande inte riktigt vant mig vid det, att jag är en utvandrare medan så många andra fortsätter leva sitt liv i den här staden. Eller att jag har blivit vuxen. Vänjer man sig någonsin vid det? Just nu känns det hela tiden som jag går runt och låtsas vara vuxen när jag kommer hem, som att jag kliver in i en roll. Kanske vänjer man sig med åren, vad vet jag.
 
 
Igår började jag i alla fall mitt jullov med att irra runt på olika postkontor och hämta brev och paket, för att sedan käka middag och så begav vi oss vidare till Sanna Nielsens julkonsert i konserthuset. Väldigt mysigt! Efteråt stod hon och signerade och knäppte kort med publiken, och mamma undrade om jag ville gå och ta ett kort? Jag var så himla trött så jag sa nej, "jag kommer ju ändå träffa henne sen på efterfesten ;)" (vi som satt i urvalsjuryn kommer få gå på mello-efterfesten i vår, där ju även Sanna kommer vara antagligen eftersom hon ska vara programledare). Haha! Sen åkte vi hem, tittade på På Spåret och somnade på soffan. Lagom intensiv kväll! 
 
 
Idag har det blivit en lagom lugn förmiddag med sovmorgon, vinterstudion och gröt. Snart ska jag ut på långpromenad med Mio och så får vi se om jag orkar ta mig ut och fixa det sista inför julen och lite saker till Mio, eller om jag skjuter på det till måndag. Lugnt och skönt och lagom planerat helt enkelt! Ha en bra helg vänner :)
 
Puss o Kram
Lina Lilja

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0