Detox!

I nästa vecka ska jag dra igång en två veckor lång detox (ja jag vet att jag är konstig - vem fan detoxar på semestern liksom?!) och jag sitter nu och förbereder ett ordentligt matschema med recept och inhandlingslistor. Har detoxat flera gånger förut, men aldrig med 100% dedication på det sätt jag kommer göra nu. Vanligtvis tar jag någon form av detox-tillskott och rensar min kost, men denna gång ska jag inte bara rensa min kost utan bli riktigt petig med den. Sedan jag skadade mig i september har jag behandlat min kropp och hälsa rätt dåligt, även om det gått upp och ner i perioder. När jag inte kan träna som vanligt så halkar jag efter med kosten också på något sätt, även fast jag borde bli ännu noggrannare bara. Konstigt det där, men samtidigt tror jag att det är rätt vanligt. 
 
 
Så nu känner jag att jag verkligen måste rensa kroppen ordentligt och komma in i nya, bättre vanor - därför gör jag en riktigt ordentlig detox denna gång. Få bort känslan av seghet och trötthet i kroppen - bli pigg och fräsch igen. Kan lägga upp matschema och recept när jag är färdig med planeringen! 
 
 
Apropå seg och trött så kan jag ju säga att jag är allt annat än pigg idag. Igår var det fullt upp med syrrans student - från tidig morgon till sen kväll! Kröp i säng vid halv tolv men blev väckt två timmar senare av att syrran ringde. Det hände lite saker på krogen som gjorde att en kompis till henne var väldigt upprörd och behövde skjutsas hem - men eftersom det var studenttider så hade ju alla druckit alkohol, utom jag dårå som alltid är nykter. Var bara pallra sig upp, dra på sig ett par byxor och sticka till bilen! Så ja, lite seg är man ju idag... Men men, två veckors semester med start i nästa vecka väntar så jag överlever :)
 
 
För övrigt ska jag tillbaka till läkaren i nästa vecka för att återigen kolla min fot, denna gång är det ultraljud som gäller så att vi kan syna mjukdelarna också. Hoppas verkligen de hittar något, för annars är det tillbaka till kiropraktor och sjukgymnast som gäller. Och det kan bli både en uttragen och dyr historia... 
 
Nej, dags att gå tillbaka till den där matplaneringen! Hörs :)
 
 
Puss o Kram
Lina Lilja

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0