Just Believe In Your Dreams

Å ena sidan så är jag galet sugen på att komma igång och blogga ordentligt igen, å andra sidan vet jag inte riktigt vad jag ska skriva om. Det känns som att livet mest rullar på just nu, åt vilket håll vet jag dock inte. Går det framåt eller står jag jobbigt stilla? Är jag på väg att ramla ner i gamla mönster eller är jag på helt rätt spår? Svårt att säga. 
 
 
Livet verkar äntligen ha lugnat ner sig lite nu i alla fall. Det är inte alls lika späckade veckor längre, vilket är skönt, även om det ständigt är saker att göra. Jag jobbar ju kvar på skolan på 80% hela hösten, och sen har jag börjat komma in på ett företag där jag ska jobba som PT. I dagsläget är jag fortfarande i utbildningsstadiet - så jag försöker spendera så mycket tid som möjligt där för att komma in i gänget och deras rutiner så är tanken att jag ska börja jobba där efter jul (alla detaljer är långt ifrån klara i dagsläget). Jag jobbar även på min födelsedagsfest jag ska ha i november, som verkligen dragit iväg i kostnader, samt en kurs jag håller på att anordna med CUF som också kommer att äga rum i november. Och så går jag en agilitykurs med Mio som är SVINKUL! Försöker spendera all ledig tid med att umgås med den plutten <3
 
 
Det jobbigaste i mitt liv just nu (bortsett från den ständiga penga- och framtidsångesten) är att jag inte har den minsta aning om hur mitt liv ser ut efter jul. Jag vet inte om jag kommer vara kvar på skolan, jag vet inte hur mycket jobb jag kommer få som PT - och jag har ingen aning om hur min ekonomiska situation kommer se ut. Det är helt omöjligt att planera mitt liv efter december, vilket är aningens påfrestande. Framför allt med tanke på att jag är på väg att spendera alla mina sparpengar på min födelsedagsfest, så jag har inte längre något eget skyddsnät ekonomiskt. Dumt kan man tycka (det tycker jag själv ganska ofta också), men sen slår det mig att det gäller att leva så länge man kan. Leva varje dag som att det vore den sista. Om jag dör 21 år gammal - gör jag det helst med tusentals kronor på banken eller med minnet av en fantastisk födelsedagsfest? Med tanke på att ingen av oss egentligen vet hur våra framtider ser ut så är det bästa vi kan göra att leva i nuet. Det är något jag tror vi alla kan bli bättre på.
 
 
Så tja, mitt mål just nu är att sluta oroa mig och istället se fram emot en riktig jävla fest med de människor jag vill fylla mitt liv med. Och försöka blogga lite oftare...
 
Puss o Kram
Lina Lilja

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0