2011

Det här året har verkligen varit fullt av spännande händelser! Nu ska jag försöka lista dem, månad för månad, och sammanfatta året i ett litet årsinlägg. Det kommer även bli tidigare opublicerade bilder så häng med!

Januari
Jag började med att byta skola OCH ridlektionstid. Det första var en riktigt stor omställning och ett stort steg att ta, men med facit i hand känns det som helt rätt beslut och jag är himla glad att jag gjorde det. Jag trivs superbra på Vasaskolan och i min klass där!
Jag gick även en hoppkurs på jullovet. Ärligt talat så minns jag knappt vad jag hade för häst, men jag tror det var en bra kurs, haha! Jag fick även rida en ny häst på lektionerna som jag tyckte jättemycket om och som jag sedan dess har fått rida MASSOR!! :D


I slutet av månaden var 2010 års Idoler och hälsade på i Läkerolen, och självklart var jag där! Det blev en supermysig kväll minns jag, och jag var mycket nöjd med artisterna!

Utöver det ovannämnda så var det ju lite småsaker som skidåkning, tennis och hockey som gällde också såklart :)



Februari
Februari var fylld av plugg och annat skit, samt att det var här jag började bli sjuk också. Men jag hann med flera roliga saker! Först och främst drog ju melodifestivalen igång, vilken jag naturligtvis följde noga!

Sen var jag på föreläsning med Fredrik Sträng, en föreläsning som var såååå bra och som gav mig många tankar efteråt!

Sen blev jag som sagt sjuk, och februari var kantad med många slag både fysiskt och psykiskt. Kanske inte årets bästa månad....


Mars
Mars började med några mysiga dagar i fjällen med familjen, och fortsatte därefter med mera sjukdom. Något som däremot var lite roligare och hände i början på mars var att Anton Hysén sparkade upp en järndörr när han klev ut ur garderoben och berättade att han är homosexuell. Stark grabb det där som jag kommit att gilla mer och mer under årets gång!
Något annat roligt som hände i mars var att jag för första gången åkte och såg mello-finalen i Globen. Suuuuuuuuperroligt!!!!
När vi var i Globen så blev jag också mer och mer sjuk, vilket ju inte var så roligt. Jag var så yr och svimfärdig under programmets gång att mamma fick hjälpa mig att gå, och på vägen hem spydde jag. Sedan låg jag nerbäddad mer eller mindre hela mars med några ljusglimtar. Till exempel var jag och såg Black Swan, som kan ha varit årets bästa film, och jag åkte på kurs i Göteborg i slutet av månaden. Den kursen minns jag som riktigt, riktigt rolig och jag tror jag mådde ganska bra den helgen också!
Rummet där vi sov i Göteborg


Trött på vägen hem!


April
Jag låg nerbäddad även större delen av april, men jag han med en del skoj också, det var inte bara en massa sjukhusbesök. Bland annat såg jag EMD när de var i konsterthuset, andra gången jag såg Danny live detta år (lugn, det kommer fleeer gånger! ;)). EMD var i alla fall GRYMMA och jag äääälskade den kvällen. Den var verkligen magisk!
Sen hade jag ett spännande äventyr på en resa hem från Stockholm, då jag verkligen märkte att jag förändrat mitt psyke rejält. Dock så blev jag inte friskare av den lilla turen, men psyket behöver lite positiva knuffar också, så jag är ändå glad att jag åkte på något sätt... Ni kan läsa hela historien här.
Månaden fortsatte med mer sjukdom och fler sjukhusbesök, men jag försökte hela tiden leva ändå och göra roliga saker. Jag var på en föreställning med Fredrik Swahn, det var stora tävlingar på klubben, jag åkte till Stockholm med CUF på besök och så var det påsk hos mormor.
Månaden avslutades med brittiskt kungabröllop innan vi gick vidare in i nästa månad!


Maj
I maj var jag också sjuk ett tag, och det blev ett och annat sjukhusbesök, men det var också månaden då jag blev betydligt bättre och tillslut också kunde kalla mig frisk, vilket var otroligt skönt inför sommaren. Jag fick hjälp av en kurator att lägga upp ett pluggschema för att lyckas hålla mig på fötterna inför lovet, och på så sätt rätade jag på livet litegrann efter alla veckor av sjukdom. Jag minns maj framför allt som månaden då jag tittade framåt igen, och reste mig upp.
Sen var det ju Eurovision som följdes noga såklart! Där kom Sverige 3;a vilket är det bästa resultatet på 12 år vilket ju var riktigt, riktigt kul!
Maj månad var också månaden då jag fick bevisat för mig att världen är god, att det finns människor som är redo att göra fina saker för andra människor, bara för att. Denna damp nämligen ner i brevlådan;
Något som jag blev jätteglad över! Johan Hilton är verkligen en fin man, och jag är superduperglad över att jag fick den här boken av honom! Den har sin hedersplats på mitt nattduksbord :)
Sedan fortsatte månaden med prov, anställningsintervju, anställning och lite annat spännande. Och efter det kom bomben; Oprah slutar! NOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO!!!!!! Sedan Oprah slutade med sitt program har jag suttit och tittat på en massa repriser och hållit tummarna och hoppats på att det inte är riktigt sant, att hon ska komma tillbaka, men nää. Inte det inte :(
Jag avslutade månaden med en föreläsning med Jonas Colting och provade därefter på hans tips om en 24-timmars fasta, med ett resultat jag är mycket nöjd med. Sådana kommer jag göra fler!


Juni
Sommaren inleddes med hästtävling, jobb, skolavslutning och så började jag spela golf! Busy times, men fasen vad roligt jag hade! Sommaren 2011 var verkligen en sommar att minnas, från början till slut!
Tyvärr gjorde allt detta att jag inte hann åka till CUF-stämman och få se Hanna Wagenius bli vald till ny ordförande, vilket var tråkigt. Men, men, man kan inte få allt!
Skolavslutning!
Sedan blev jag sjuk igen.... Först låg jag hemma en dag i magont och annat crap, sedan åkte jag på en ögoninflammation. Inte så kul.
Men men, life goes on! Jag fick några dagar med återhämtning, vilket var skönt!
Grillfest!
Frukost på sängen!
Följde med pappa till Stockholm när han skulle jobba där och strosade runt en heldag själv i huvudstaden, supermysigt!, innan jag mötte upp pappa för lite shopping och middag.
Juli
Sommaren fortsatte minst sagt bra när jag under en fullspäckad vecka började i Stockholm på Allsång På Skansen och sedan fortsatte till Gotland och Almedalen.
Jag blev hemma ett tag efter den hektiska men fruktansvärt roliga veckan. Golf och vila, och så åkte pappa och jag och såg en uppvisning med bilar och andra motorfordon. Skitkul!
Sen såg vi E-Type live i Gävle, även om det blev lite krångel med elektriciteten och så...
Sedan åkte jag iväg till mormor nere i Blekinge ett par dagar, och medan jag var där inträffade ju det som vi alla kommer minnas av året 2011. Terrordåden i Oslo och på Utöya. Jag minns det så väl, hur dagarna hemma hos mormor kantades av nyhetssändningar och kontakt med andra ungdomsförbund samt mina egna vänner. Oron och rädslan. Något man aldrig kommer att glömma.
Innan vi åkte hem från mormor så tog mamma och jag en sväng förbi Malmö. Riktigt mysig stad!


Augusti
Började månaden med att åka till Stockholm och besöka Pride med CUF. Mys Mys!
Hemma igen var det lite kräftskiva och annat skoj, sen åkte pappa och jag till Furuvik, kikade på lite djur och sånt, och såg sedan Danny uppträda. SÅ JÄVLA BRA!!!! Tredje gången live år 2011 alltså.
Hästtävlingar.
Skolan drog igång, jag åkte iväg på mera CUF-kurs, sen blev jag ganska snabbt sjuk och hemmaliggande igen, denna gång "bara" en elak förkylning tack och lov. Roade mig då med friidrotts VM i Sydkorea.


September
Hösten klev in i livet med stormsteg och september blev en mycket spännande månad! Först var det stora hästtävlingar på klubben, sen blev det en mycket spännande resa till Stockholm med en vän, och så kom ju Modelljakten till stan och drog med sig Julia härifrån!
Sedan blev jag med tysk i en vecka! En mycket rolig vecka :)
Sen fick vi en ny partiledare!
Och så avslutade jag månaden med en jättemysig filmkväll hos en kompis, en varm septemberdag!
image description


Oktober
Oktober var kantad av plugg, plugg och plugg. Vi förlorade Steve Jobs denna månad, och Tranströmer fick Nobelpriset i litteratur. Och så kom beskedet, the besked. WESTLIFE LÄGGER NER! :'(


November
Månaden började med höstlov, och en supermysig Stockholmsresa med familjen.
Adam uppträdde med Queen och årsdagen för mitt möte med honom kom.
Sen blev det kurs i Karlstad, halkkörning inför körkortet, föreläsningar och riskettan. Och så fick jag träffa Idolerna!
Så fyllde jag 18! Hade en jättemysig födelsedag i Stockholm :)
Firade födelsedagen med kompisar med bowling, pizza och film. Sen även med släkt.


December
Så kom då december... Först bidde det invigning av bocken, som snabbt brann ner, sen lucia.
Det blev massa plugg också, såklart, träning, jobbsökande (och lite jobb!) och så blev det en alldeles alldeles underbar julgala!! Det var här jag såg Danny live för fjärde och sista gången år 2011.
Julshow i stallet!
December fortsatte med pole-dancing, lite sista pluggande, körkort(!!!!), jul, promenader, bastande och skridskoåkning.
December månad, och år 2011, avslutades med en mysig kväll i goda vänners sällskap. Vi började med filmen New Year's Eve som var SÅ JÄVLA GRYM!!! Älskade verkligen filmen! Mysig film, som jag grinade massor till!!, men som ändå inte är förutsägbar. Se den säger jag bara! Den hade även ett trevligt djup som jag gillade! Efter det gick vi ut och åt, innan vi åkte hem till en kompis. Där blev det mys med lite tv, massa spel och snacks. Klockan 00.00 stod vi ute och blickade ut över stan och såg himlen lysas upp av fyrverkerier och såna där tailändska ballonger eller vad de heter. Vi tog en kort promenad och sen blev det lite mer snack och så innan vi strax före två satte på en film. Jag somnade dock på en gång och efter typ en kvart väckte en kompis mig, eftersom jag skulle köra hem henne ville hon åka innan jag blev allt för trött. Så då åkte vi, hade ett helt gäng som satt och oroade sig över att jag skulle somna vid ratten, men jag, min kompis och bilen kom alla hem hela! Var hemma vid tre-tiden, då blev det hockey innan jag slocknade strax före 6, precis efter 3-1 målet. Bra avslutning på året!!

Summa sumarum så var 2011 ett mycket bra år där mycket hanns med! Det var en hel del sjukdom, och livet gick som vanligt upp och ner, men jag höll huvudet högt och följde mitt eget hjärta. Jag är mycket nöjd med året, glad över hur jag agerat i situationerna som uppstår, och jag är SJUKT taggad på år 2012. Nu kör vi!!!
Puss o Kram
Lina Lilja

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0