Mycket....

Ledsen att jag inte har bloggat på länge, det har flera anledningar. En av dem är att min dator är inlämnad på lagning sedan sex(!!) veckor tillbaka så jag måste använda den stationära familjedatorn istället, och en annan är att hjärnan går på fullspinn just nu. Ni vet ibland när man tänker för mycket, så man kan inte trassla ut det och lyckas skriva om ett ämne och få det till en röd tråd. Förstår ni hur jag menar? Mitt huvud är som ett trassligt garnnystan just nu - typ.

Kände ändå att jag var tvungen att uppdatera er, eller något. Ni märker ju hur bra det här går... Jag vet inte vad jag ska skriva!?!?! Jag hade kunnat skriva om pridefestivalen som precis dragit igång (som jag av olika anledningar tyvärr inte är på plats på dock...), eller om min kompis som jag är så grymt avundsjuk på som åker till USA på utbytesstudentår i mitten på augusti, eller om Magnus Andersson grymma valkampanj, eller om något helt annat!

Men istället skriver jag om ingenting. Jag skriver om mitt garnnystan till hjärna. Ledsen vänner, men om min hjärna fortsätter vara såhär tilltrasslad så får ni räkna med att uppdateringarna på FB, Twitter och Bloggen kommer att fortsätta vara lika dålig. Förlåt!!!

Puss o Kram
Lina Lilja


Ett ord...

Jag säger bara en sak. Vilja.


Visa Lite Respekt Kärringar o Gubbjävlar!

Jag börjar med att varna att i detta inlägg kommer jag att generalisera och dra alla över en kam, något som jag varken brukar göra eller gillar att göra. Vi är alla människor och individer! Men, i det här inlägget är det Unga vs. Äldre med ordet stämplat i pannan. 

Något jag reagerar på är hur ofta det tjatas om att unga måste respektera de äldre. "Unga har ingen respekt" hit och "Unga måste respektera de gamla" dit. Okej, visst kan det vara så att en del ungdomar är lite respektlösa mot de äldre, så säger jag inte att det inte är, MEN då måste vi också titta hur det ser ut åt andra hållet. Hur mycket respekt får de yngre av gamlingarna liksom?


Naturligtvis så har de äldre upplevt en helt annan värld än den som finns idag, de som är födda på 30-talet var med under krigstiden osv., så det är inte konstigt att de tycker dagens ungdomar är lössläppta och slösaktiga. Men det är en helt annan värld och en helt annan kultur idag, det måste det förstå, och bara för att vi som är födda på 80- och 90-talet lever på ett helt annat sätt betyder inte det att vi är sämre!

Om man tänker till lite så får de äldre väldigt mycket respekt från oss ungdomar jämfört med hur mycket respekt det ger oss. Respekt är ömsesidigt och måste komma från båda håll för att det ska fungera, det GÅR INTE att gamlingarna nedvärderar oss, säger att vi klär oss konstigt, sitter för mycket vid datorn och beter oss illa, för att sedan kräva respekt från oss!


Nä kärringar och gubbjävlar, skärpning! Den dagen jag får eran respekt, den dagen ni inser att jag är en bra människa trots att jag är lite av en rebell, trots att jag inte följer alla normer varken i dagens samhälle eller framför allt inte från eran tids samhälle, den dagen så kommer ni att även få min respekt.

Puss o Kram
Lina Lilja

RSS 2.0