Dagens i-lands problem

Japp, jag har fått världens i-lands problem. Igår när jag cyklade hemåt så klämde det så konstigt i låret precis nedanför grenen. Drar handen dit och känner att jag har ett jättestort hål i mina jeans!! MITT ENDA PAR JEANS!! Och sägas ska också att jag lever i de där jeansen jämt! Varje gång jag går ut genom dörren förutom när jag ska sporta så har jag de där jeansen på mig, vad ska jag nu ha?? Äger visserligen ett par jeans till men de sitter väldigt konstigt så det är inga jeans jag har på mig om jag inte måste.

Att köpa jeans till mig är liksom att köpa bh:ar en hel vetenskap. Mina ben är liksom inte gjorda för jeansen som finns i affären... Lite för tjocka lår, för korta ben, för stor rumpa, och midjan, tja ibland för stor ibland för liten. Och jag som dessutom avskyr att shoppa och stå i provrummen (ja, jag tillhör den där konstiga skaran tjejer som faktiskt inte gillar att shoppa), så att gå och leta nya jeans är inget som lockar.

Hur som haver så måste jag trots allt ha något på mig idag. Har nog provat allt i hela garderoben tror jag, men efter att jag kom hem från USA så har jag ett par kilon mer än jag hade när jag åkte. Lite fler än ett par till och med... Så nej, det fanns inget som passade. Tillslut hittade jag ett par vita leggings som jag åtminstone lyckades få på mig efter att ha kämpat lite, och en liite för kort tunika hittade jag i syrrans garderob som åtminstone täcker det som måste täckas. Så nu går jag runt och ser ut som en clown och beslutade mig för att stanna inomhus idag.

Eller ja, det är inte hela sanningen. Jag ska springa över till några kompisar som bor omkring 100 meter härifrån och gosa lite med deras katt som vi har hand om hela helgen medans de är bortresta, men mer än så kommer jag nog inte att visa mig ute.

Hur jag ska lösa det här tills på måndag när jag antagligen måste jobba vet jag inte. Syrrans jeans är alldeles för små och mammas för stora. Hur fan gör man?? Jaja, ett senare problem.

Puss o Kram
Lina Lilja

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0