Duschen

Jag läste någonstans, någon gång, att man är som mest kreativ och kommer på flest bra saker under tiden man duschar samt när man ligger i sängen precis innan man somnar. Jag vet inte hur det stämmer på er, men på mig så är det verkligen de stunderna jag kläcker flest idéer! Jag är verkligen en tänkare, och mycket fantasi har jag, men speciellt kreativ är jag inte. Hur i hela friden det här går ihop kan jag inte svara på, men så är det i alla fall.

Dock under dessa stunder så kan till och med jag emellanåt komma på något smart! Idag när jag stod i duschen så tänkte jag infrastruktur, sexköpslag, hårdare fängelsestraff etc. för att försöka komma på något vettigt som jag tycker. Då började jag tänka ett steg längre och koppla ihop saker och ting, ni vet så som man ska koppla ihop geometri och procent för att få MVG i matte ungefär.

Dagens ungdomar är ju mer sociala via internet än de egentligen är i verkligheten. Nu använder jag "de" form, men jag är ju såklart också en av dem. Kan de ha att göra med den dåliga infrastrukturen tror ni? Kan det vara faktorer som hör ihop? Om man skulle göra det enklare och billigare att resa mellan olika städer och platser i landet, tror ni då att användandet av hemsidor som t.ex. FaceBook skulle minska och folk istället skulle träffas irl och bli mer sociala utanför internet? Vad tror ni, har jag hittat en koppling är jag fel ute?



Jag har mycket mer att skriva om också, men nu är det middagsdags!

Puss o Kram
Lina Lilja


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0