Årets Pridelåt

Det här är INTE en bra dag *suck*. Vaknade strax efter åtta av att jag slog huvudet hårt i nattduksbordet (skulle vända mig men låg lite nära kanten...). Detta resulterade i en stor bula och smärre huvudvärk. Klev i alla fall upp, och upptäckte att jag var ensam hemma. Mamma och pappa på jobbet, och syrran är hos sin kille (såklart). Ute är det molnigt, endel regnskurar och under 10 grader. Yippie. För att inte tala om alla dessa gånger min dator har kraschat idag.

Men det var inte det jag skulle prata om. Det jag skulle prata om är det som QX idag meddelar, vilka som gör årets Pridelåt! Det är dessa två;


Måste erkänna att jag inte blev jätteglad när jag läste det, då jag inte är så förtjust i deras tidigare samarbete. Säger inte att det inte kommer bli bra, den som lever får se, men mina förväntningar är inte jättehöga tyvärr.... Ni kan läsa hela artikeln om detta här;
http://www.qx.se/14332/de-gor-arets-pridelat

Sitter just nu och lyssnar på min favvo-pridelåt genom tiderna. Året är 2007 (I think) och det är dessa glada damer som gör låten


Kom Ut är liksom en härlig låt, glad och upptempo, med en aning ironi i det, men som trots allt behandlar ett ganska tungt ämne. Älskar den låten och älskar texten! För att inte tala om musikvideon ;)
Vilken är din favorit?

När vi ändå talar musik så måste jag nämna det. Igår släpptes Adam Lamberts musikvideo till låten If I Had You. Den är sjukt bra och ni borde absolut kolla in den!
http://www.vh1.com/video/adam-lambert/527678/if-i-had-you.jhtml#fbid=o95fLbtxe8U&id=1545665

Puss o Kram
Lina Lilja

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0