Adam Lambert - The Concert!

Nu äntligen vänner ska jag berätta om min tisdag, innan jag går och gör vettigare grejer, hehe. Det här inlägget kommer bli långt, men det var det bästa dagen i hela mitt liv och jag vill verkligen ge er alla detaljer! Så ENJOY!!

Gick och la mig kring elva någonting på måndagskvällen. Innan dess hade jag sprungit runt som en yrhöna i hela huset, framför allt efter att jag fått reda på att jag verkligen skulle få träffa honom, men detta vet ni ju redan. Tog en stund att somna men sov trots det riktigt bra! Klockan sex klev jag upp och var då sjukt nervös! Yrade runt som tusan och trippelkollade att jag verkligen hade allt! Vid halv åtta bar det av, finally!

När vi körde in i Stockholm gick jag in på Twitter och såg då att även Adam närmade sig Stockholm, då blev jag nervös på riktigt. Nu var det nära!! Körde först till hotellet där jag checkade in och lämnade mina grejer...


Hotellrummet. Jag snodde dubbelsängen, pappa fick ta extrasängen ;)


Min outfit under dagen

Gick därefter till tunnelbanan, en sträcka på omkring 800 meter. Än så länge så flög det bara lite regn i luften, dock var det blåsigt och kallt, men jag överlevde. Var dock skönt att komma in till tunnelbanan! Väl på plats var det lite krångel att hitta en kassa där de tog kort, men tillslut fick jag i alla fall min rabattremsa och jag kunde springa till tunnelbanan. Hoppade av på T-Centralen och tog mig till Buttericks där jag köpte sprayglitter. När jag var klar där så funderade jag på vad fan jag skulle göra nu? Jag hade absolut inga pengar att shoppa för och alla jag känner jobbar/går i skolan.. Jaja, tänkte jag, jag kan ju åka förbi Medborgarplatsen och se hur det ser ut i alla fall, så jag hittar ikväll. (På vägen dit jag jag även förbi ICA och köpte lunch) Fan vad glad jag är att jag gjorde det! För när jag kom dit så satt det redan ett gäng där, vilket jag inte hade förväntat mig! Men joo då, de första hade suttit där sedan sju på morgonen! Gick fram och sa hej och efter två sekunder kändes det som vi alltid kännt varandra! Slog mig ned med dem och började prata lite.



Vi pratade verkligen om allt, och det kändes så grymt skönt att ha hittat folk med samma tankesätt och värderingar som en själv! Att dessutom kunna prata om alla intervjuer och uppträdanden med Adam tillsammans med någon som faktiskt lyssnar och tycker om samtalsämnet var också sjukt roligt! Vi pratade även om våra "Halleluja-moments" när vi fell in love with Adam! Så sjukt kul hade jag den dryga timmen jag satt där!

Strax efter tolv, när jag suttit där omkring en timma, kom en kille ut från Debaser och sa att vi skulle frysa ihjäl om vi väntade här till klockan sju, han tyckte inte det var riktigt humant, så han gav alla varsin kölapp med ett nummer på i den ordningen vi kommit och sa att vi skulle komma tillbaka till klockan sex så skulle vi få komma in först. Så jävla schysst! Även om det inte gällde mig riktigt så var det faktiskt jävligt bra gjort av dem (och bättre saker kommer!)!

Så jag tog tunnelbanan tillbaka till hotellet. Nu hade det börjat med snöblandat regn och slasket la sig på marken. La mig i sängen i hotellrummet och tittade på tv, men utan att riktigt kunna koncentrera mig. Efter att ha mött andra Sparkly Swedes och Glamberts så var huvudet proppfullt! Och dessutom närmade det ju sig konserten! I flera timmar så plattade jag håret, sminkade mig, klädde på mig, glittrade mig, om och om igen för att det skulle bli så perfekt som möjligt! Vid strax före halv fem gick jag återigen mot tunnelbanan. Nu var det ordentligt slaskigt ute och det var skitsvårt att gå i mina klackskor som absolut inte var gjord för detta väder! Dessutom så hade jag motvind så jag gick hukad för att håret och sminket inte skulle förstöras! Var ännu lyckligare när jag nådde tunnelbanan denna gången!

Inser dock på väg till tunnelbanan att jag kommer hamna mitt i rusningstrafiken - shit! Och visst var det sjukt trångt, framför allt när jag bytte på Slussen! Men jag kom fram, och nu snöade det på riktigt! När jag kom fram vid strax efter fem så hade det hunnit bli en liten kö i alla fall, trots vädret, och jag gick upp i trappan och ställde mig med gänget jag träffade tidigare under dagen och snackade med dem. Det var kallt, men stället var så fyllt med kärlek att man knappt tänkte på att man tappade känseln i fötterna!




Kön omkring kvart över fem. När klockan närmade sig sju så sträckte sig kön över hela torget för att sedan svänga och fortsätta en bra bit till!

När klockan närmade sig sex undrade jag var fan de jag skulle möta var? Då kommer de ut en tjej och hämtar de två som vann Rix FM-tävlingen och när hon vänder och går in igen så inser jag att det var ju samma människa som jag skulle möta - tror jag! Hade ju bara sett henne på bild tidigare, och sedan dess hade hon både färgat håret och klippt det! Försöker ringa henne men utan att få tag i henne så jag går in och ska försöka hitta henne bland 50 andra människor i ett smärre kaos. Börjar fråga runt lite men ingen vet ju vem det är, tillslut ser jag henne och går fram med orden;
"Är det du som är Marie?"
Hon tittar oförstående på mig;
"Ööhh, aa..?"
"Ja det är jag som är Lina" *Sträcker fram handen*
"Jaaahaaa" *Stort leende, stor kram!*

Efter lite kaos så får vi reda på att vi ska få träffa Adam efter VIP-människornas M&G som ska vara först. Det är alltså jag och Anna som jag tog med mig, Marie som gör svenska FB-sidan, Emelie som vann och skulle gå på Berns men som då inte hunnit fylla 18, Cecilia som sköter svenska Fanpagen samt de två Rix FM-vinnarna. Vi ser Adam göra M&G i trappan och medan detta kaos flyter på så hänger vi av oss jackorna, stämplar biljetten och kikar lite på alla saker som går att köpa. Shit, jag har ju inga cash! Tur att pappa skulle komma sen, hehe! Inser snart att jag glömde Glowsticken i den inlämnade väskan, så går och hämtar den. Kommer tillbaka till gänget och inser att jag även glömt kameran i väskan - shit! Så återigen går jag till garderoben och ber om att få titta i väskan, tror ni de skrattade gott eller? Men nu kanske ni förstår hur nervös jag faktiskt var! Från där vi står ser vi inte bara M&G utan också in i restaurangen där Tommy och de andra äter middag!

Tillslut får vi ta hissen upp till ett rum på övervåningen, eftersom M&G håller på för fullt i trappan. Väl på övervåningen finns det äntligen tillgång till toalett, jag som varit kissnödig så länge! Jag skakar av nervositet och tillslut kliver Adam in i rummet! Iiiihh!!!! Han hälsar på alla, börjar med Marie som träffat honom en gång tidigare i mars när han var här. När han hälsar så tittar han lite på henne och säger;
"Vi har möts förut, har vi inte?" Fattar ni att det var sju månader sedan, han har mött miljontals människor sedan dess, och ändå kommer han ihåg att han träffat henne! Jag vet att han har sagt att han är duktigt på att komma ihåg ansikten, men aldrig att jag trott på det så här! När han hälsar på Cecilia händer samma sak, även hon mötte honom i mars.
Jag fick en smärre tunghäfta där, så när han hälsar på mig är jag överlycklig över att jag faktiskt kommer ihåg vad jag heter och lyckas få ur mig det. Hans hand var STOR! och en aning torr minns jag, tänkte att han skulle behöva lite handcream ;)

För övrigt var han såklart längre än vad jag förväntat mig, men det var ingen överraskning, så brukar det vara. Däremot var han också BETYDLIGT smalare än vad jag trodde, han var ju fan skinny! Lukten minns jag inget av, var så grymt nervös! Nina säger att jag har någonting speciellt till honom och jag börjar nervöst och stakande berätta vad det är vi lämnar över till honom. Han bläddrar lite i den och tar lite kort med den, innan vi ska få ta enskilda med honom. Vi ställer upp oss på kö och när jag går fram till honom berömmer han mig för min fina väst! Iiiihhhh! Synd att man hade tunghäfta och inte fick ur sig så mycket alls *Host*
För övrigt så har jag inte fått dessa bilder än, men de borde komma under dagen, *Hoppas*

Han skrev lite autografer, dock hade jag inget med mig som han kunde signa. Hade tänkt ta med mig CD-boken men glömde det plus att jag vann ju hans autograf som jag har uppsatt på väggen i mitt rum. Hellre en kram och ett foto än en till autograf! När vi är klara säger han att han skulle gå och äta middag nu och vi undrar chockat om han inte gjort det än!? Näpp, säger han, bara jobb jobb jobb! Nina säger åt oss att det verkar som att de börjat insläppet så att vi ska skynda oss ner, så vi springer ner för trappan och in i lokalen och får se att de enda som har blivit insläppta är VIP-människorna samt de med kölapp. Jag hamnar på typ tredje raden och börjar prata med några jag pratade med ute medans folk sakta droppar in i lokalen. Detta går sjukt långsamt! Träffar även andra som varit med i presenten, alla är lika chockade när jag vet vem de är, men jag har ju sett dem på bild så jag hade en liten fördel ;) Dock ler alla stort när jag berättar vem jag är och om och om igen förklarar jag hur det gick till när han fick presenten och hur underbar han verkligen var i verkligheten, för det var han! Och tro mig, han är ännu sexigare i verkligheten än på bild (yepp, jag trodde också det var omöjligt!).







Efter ett tag rullar det på lite bättre med insläppet, och då börjar förbandet Victorius spela. Hans musik var okey, han var ganska snygg, men han var lite sliskig och tyckte nog själv han var lite för snygg, så då blev det bara jobbigt. Ville inte slösa massa bilder på honom, men en bild blev det i alla fall.



När han var slut hade fortfarande inte alla kommit in, så det var jättemånga som missade honom. Nu skulle i alla fall scenen byggas om, suck! Det tog en jävla tid och väldigt försenat var allt! Det spelades musik sålänge men tyvärr på ganska låg volym och till en början väldigt kassa låtar så det blev ju ingen partystämning direkt. Mot slutet blev det dock bättre låtar och när låtar som Single Ladies och I Gotta Feeling började spelas så steg stämningen! Som ni kanske ser på bilden så ser vi precis in i dörren de kom ifrån där vi stod, så vi höll noga koll och såg först av alla när de var på väg in!




De bygger om scenen.

Scenen var sjukt mycket mindre än de scener han brukar spela på så vi undrade hur fan det skulle gå för dansarna! De var ju tvungen att dansa helt annorlunda för att få plats! Tillslut ser vi i alla fall Tommy närma sig dörren och vi skriker ljudligt, han försvinner lite igen, sedan släcks lyset och allt börjar!



Det var en fantastisk stämning och bra miner! Tyvärr så blev det lite bråk just kring oss, mest pga av mig *host*, men vadå, jag ville ju också se liksom! Hamnade precis bakom en jättelång tjej så det är klart jag tränger mig för att se bättre, och mot mitten av showen så stod jag inklämd på andra raden, kunde knappt röra mig, men såg åtminstone mycket bättre! Skam den som ger sig ;) Sorry alla om ni fick blåmärken och så, men det är faktiskt en del av att gå på konsert! Hoppas ni inte blev allt för sura dock! Verkade i alla fall inte så!



Det var väldigt svårt att ta bilder, därav blev det mest filmer....








Jag ber tusen gånger om ursäkt för att min hemska röst hörs bättre än Adams här!





Sa för övrigt innan showen att jag inte brukar skrika, men nog blev det mycket fjortisskrik. Hade knappt någon röst kvar den kvällen, men den återhämtade sig förvånansvärt fort! Däremot så har öronen fortfarande inte återhämtat sig....

Mitt i showen så är det ett litet break när bandet spelar och Adam byter om. Då kom det personal från Debaser med vatten till oss längst fram. Återigen, så jävla bra lokal! Trodde dock att shit, jag som bråkat så mycket här framme lär väl inte få något vatten, men jo då, de var snälla och bjöd med sig! Dock tror jag det är få människor som skulle gjort som vi gjorde, dela vattenglas med människor man aldrig mött förut, men jag menar, vi lever ju i en sekt med Adam som pastor, och han delar ju tunga med allt och alla så... ;)

När allt var slut var man mer eller mindre gråtfärdig, nu då?? Stod och snackade med lite folk bra länge, och funderade på att hitta något ställe att gå ut på, men allt har typ 23 års gräns så det var svårt... 18 kanske jag hade kommit in på, men 23? Så jag beslutade mig för att leta reda på pappa. Jag sa hejdå och gick mot den lååååånga kön till garderoben. Dock var det ganska enkelt att smita före lite, hehe... När jag står där ser jag pappa sitta utanför i bilen så jag vinkar in honom och får trehundra spänn. Hämtar jacka och väska och går sedan till shopen, åh vad jag önskar att jag hade haft mer pengar! Det fanns ju hanskar, iPhone-fodral, och tusen olika skitsnygga tröjor! Hade ju bara pengar så det räckte till en grej... =( Men, men, det blev i alla fall en tröja!



Älskar den och inte helt förvånande är att jag bar den hela gårdagen och även nu!
Tog i alla fall bilen tillbaks till hotellet, lycklig men deppig. Nu insåg jag hur svettig jag var, och hungrig! Det enda jag fått i mig sedan frukost var lite av salladen jag köpte, en snackbar samt en banan. Dock var jag smart och drack mycket vatten, det räddade nog mig! Dessutom gick jag ju runt i ett par sjukt snygga klackskor, men ack så ont i fötterna det gjorde! Beställde en macka på hotellet som jag åt och la mig sedan och slötittade på tv på hotellrummet. Tillslut insåg jag att nu måste jag sova, imorgon är en ny dag. Suck... Ville helst inte vakna igen, ville bara tillbaka till himlen, till Debaser! Sov jättedåligt den natten, och vaknade tidigt. Låg hela förmiddagen på hotellrummet, bortsett från när jag åt frukost. Som tur var fick pappa sluta vid lunch så vi åt lunch vid Sollentuna Centrum och åkte sedan hem. Fortfarande lika depp...

Visst är det trist att det är över, jävligt trist. Men det gäller att hålla huvudet högt och se framåt! SNART får vi se honom igen, det ska jag se till!

Det här inlägget blev jävligt långt och tog en jävla tid att skriva, hoppas ni orkade läsa! Nu måste jag sätta igång med pluggandet...

Puss o Kram
Lina Lilja

Kommentarer
Postat av: Anna Hellman

gaaah!! de va så jäkla grymt alltihop!! MAGISKT typ!<3



men faaan jag missa shopen :OO såg den inte?!!? vart va den :OOOO ?!?!?! buhuuuu :((

2010-11-11 @ 11:42:50
URL: http://misseveryday.blogg.se/
Postat av: Lina Lilja

Den var precis bortanför garderoberna! =D

2010-11-11 @ 12:08:45
URL: http://linalilja.webblogg.se/
Postat av: Mona

Hahaha, klockrent: "Dock tror jag det är få människor som skulle gjort som vi gjorde, dela vattenglas med människor man aldrig mött förut, men jag menar, vi lever ju i en sekt med Adam som pastor, och han delar ju tunga med allt och alla så... ;)"



Älskar din berättelse!! Kram!

2010-11-11 @ 20:11:46
URL: http://sisu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0