Fan va jag älskar dig!

Okej, jag vet att jag håller på och tjatar ihjäl er om denne underbare man, men jag måste bara tjata lite till... Olof Röhlander uppdaterade just sin facebook-status;

Stockholm och Borås idag på schemat. Tåget mot Stockholm är redan 27 minuter försenat innan vi ens kommit till Alingsås. Sånt stör dock inte mig idag, jag tog nämligen ett tidigare tåg utifall att det skulle ske, vilket nu betyder att jag inte blir irriterad som många andra är här utan sitter och njuter av hur förutseende jag var.

Hur kan man inte älska den mannen liksom?

Det finns en busschaffis som har kört min busslinje ganska mycket den senaste tiden. Hon är ganska ny tror jag, känner i alla fall inte igen henne från förut, men man lärde sig snabbt att hon inte var ens favoritchaffis. Hon har inte hittat gaspedalen helt enkelt, vilket gör att bussen alltid blir vääääldigt försenad och det alltid går väääldigt sagta. Varje gång man kliver på bussen och ser att det är hon som kör ljuder suckarna omkring en.

En dag för någon vecka sedan satt jag på bussen på väg hem med ovannämnda person som förare. Det gick lika långsamt som alltid, och jag satt och var jätteirriterad eftersom jag bara ville hem. Så helt plötsligt hör jag Olofs röst i huvudet;
"Tänk bort det som stör dig! Kan inte det här störa dig, nej då kan ju inget störa dig! Det är nästan så att du får gå fram och säga, "Du ursäkta, kan inte du köra liiite långsammare, jag behöver lite mental styrketräning här!""

Att jag så tydligt kunde höra hans röst i huvudet säga sådär fick mig att börja asgarva. Så medan de andra resenärena satt och suckade, började jag skratta från ingenstans! Jag tror aldrig jag fått så många konstiga blickar som då! Men på riktigt, vad hade jag bråttom till? Jag skulle ju bara hem!

Sedan dess är det tvärt om, jag suckar varje gång jag INTE får henne som chaffis! Och när jag åker bussen hon kör, sitter jag stolt och nöjd med ett leende, när alla andra sitter och suckar, gnäller och tråkar ut sig själva. Livet blir inte roligare för att man tycker allt är jobbigt och tråkigt, se det som mental styrketräning istället, då blir livet mycket roligare!

Nu ska jag dra in till skola/stan/gymmet. Ses sen! =D

Puss o Kram
Lina Lilja

Kommentarer
Postat av: Elin

Fin blogg du har :)

2010-10-26 @ 09:42:21
URL: http://mitchies.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0