Motivationen tryter

"Det är ganska kul att göra det omöjliga" - Walt Disney

Jag är en sådan där människa som alltid går min egen väg. Det sista jag skulle göra är att gå i någon annans fotspår liksom. Jag drömmer stort och vitt, jag kommer aldrig bli någonting annat än bäst liksom, det finns inte i min värld. Mitt motto är att allt går bara man vill tillräckligt mycket, och när jag har bestämt mig för något, så ger jag fan på att lyckas också.



Det är en ganska bra inställning jag har egentligen, det är med den inställningen man lyckas. Men den har några nackdelar också.. Bland annat blir man ganska ensam, eftersom jag aldrig går samma väg som någon annan. Detta medför också att man måste hitta sin egen motivation, sin egen inställning, och lära sig att utnyttja tillfällen, händelser och människor till att bli motivation och peppning. Ofta funkar det, ibland inte. Just nu är ett sådant tillfälle när det inte funkar.

Just nu känner jag bara att motivationen finns inte. Viljan finns, drömmarna finns, men inte motivationen. What to do? Jag har fått lära mig att fortsätta arbeta så kommer motivationen tillbax så småningom. Det är vad jag försöker med just nu, pushar mig lite extra, och ber till Gud att motivationen återvänder snart, väldigt snart.

Nu måste jag återvända till mitt arbete. Hörs lite senare!

Puss o Kram
Lina Lilja

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0