Väntar...

Jag vankar fram och tillbaka, väntar. Utan att riktigt veta vad jag väntar på, fortsätter jag vandra fram och tillbaka, fram och tillbaka. Jag väntar på ett liv, känner mig så instängd, inlåst. Som en fånge som väntar på att få släppas ut. Juni 2013 kommer ingen vara lyckligare en jag, då blir jag utsläppt. Jag ska försöka att inte vänta ihjäl mig tills dess bara...



Väntar på bilen, på familjen, på någon som håller om mig, på ett liv, på att få komma härifrån, få flytta till en annan stad, en bättre stad. Väntar på ett ställe att komma hem till varje kväll, en mysig säng som väntar, någon att få somna bredvid, på ett bra jobb. Väntar på att få vara mig själv, få leva det liv jag vill, på rutiner, på att vara lycklig. Väntar på någon som försiktigt håller om mig och viskar "Jag älskar dig".

Puss o Kram
Lina Lilja

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0