Vardagen på ett Affärsgymnasium

Sitter i skolan och har tråkigt då jag har gjort hela min del i grupparbetet vi håller på med och bara väntar på att mina kära kompanjoner ska göra klart sin del så vi kan samanställa allt. Så jag tänkte passa på att berätta hur det är att gå på ett affärsgymnasium, vad vi gör och hur jag trivs.



Jag trivs sjuuukt bra med hela tankesättet. Lärarna går "affärsklädda", dvs i kavaj och liknande. Allt vi gör inriktar sig på näringslivet och jag känner mer än någonsin tidigare att jag får utlopp för mina idéer och tankesätt. I typ alla ämnen får jag extrauppgifter för att jag ska nå mina mål och inte behöva hållas tillbaka, och dessutom är lärarna oerhört peppande. Dessutom har alla datorer, även lärarna använder datorerna en hel del, och även om jag är lite skoltrött så lär jag mig mer än någonsin just nu!



När jag nu tillåts tänka mer och vidare än aldrig förr så sprudlar också idéerna. Jag har insett att jag har ett entreprenörskap jag aldrig kunnat drömma om och i huvudet har jag redan startat tio olika företag samt rest runt halva jordklotet. Trots att det är långa dagar så är det utvecklande att gå i skolan, och det är något som jag aldrig upplevt förut, borsett från mattelektionerna med Jesper i högstadiet (alla tiders favoritlärare!).



Även om det är klart att det finns lektioner som är grymt tråkiga (som Rättskunskapen!) och jag i början gnällde över att jag tyckte det var trist att jag var så mycket bättre än alla andra, så känner jag nu att lärarna har lyssnat på mitt gnäll och jag får utvecklas i min egen takt. Med andra ord så är jag glad att jag valde det här gymnasiet och jag trivs väldigt bra!


(Jag gillar den här bilden ;))

Puss o Kram
Lina Lilja

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0